حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
توضیحات وزیر کشور به برخی برداشت‌های ناصحیح از فرصت احراز صلاحیت‌ها
  • دی ۱۹, ۱۴۰۲ ساعت: 12:48
  • شناسه : 10056
    4
    وزیر کشور با اشاره به اینکه در قانون انتخابات، زمان و فرصت لازم برای اعتراض داوطلبان نمایندگی مجلس دیده شده است، درباره برداشت ناصحیح از فرصت احراز صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگذاری تسنیم
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران و نمایندگان نهادها و دستگاه‌های اجرایی در مورد تسهیلات تکلیفی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت‌ها فقط ۱۰ روز فرصت داشتند اما قانون درکل فرصت‌هایی را برای رسیدگی به موضوع احراز صلاحیت‌ها و اعتراض‌های بعد از آن پیش‌بینی کرده است.

    وی تصریح کرد: هیات‌های اجرایی طبق قانون ۱۰ روز می‌توانستند به موضوع صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس رسیدگی کنند و ۵۰ روز نیز در اختیار هیات‌های نظارت است و اگر اشکال و اعتراضی همچنان وجود داشته باشد ۳۰ روز دیگر نیز فرصت برای رسیدگی به هرگونه اعتراض در شورای نگهبان وجود دارد.

    وزیر کشور افزود: در قانون جدید نسبت به قبل، فرصت رسیدگی به صلاحیت‌ها و اعتراض‌ها بهتر شده است اما مدت در اختیار هیات‌های اجرایی فقط ۱۰ روز تعیین شده که یک زمان اندک است.

    وحیدی در واکنش نوع انتشار خبر اخیر مربوط به زمان رسیدگی هیات‌های اجرایی تصریح کرد: توصیه می‌شود رسانه‌ها به جملات و موضوع دقت کنند. نظر این بود که ۱۰ روز زمان هیات‌های اجرایی کفایت لازم را برای احراز صلاحیت‌ها نداشت و برخی از داوطلبان نتوانسته‌اند سند و مدارک لازم را برای احراز صلاحیت کامل کنند؛ از این رو به‌طور طبیعی با عدم احراز مواجه شدند اما در ۵۰ روز بعد یعنی بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت و اکنون در مدتی که در اختیار شورای نگهبان است، امکان رسیدگی به اعتراض‌ها همچنان وجود دارد.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.