حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
قانون جدید انتخابات مجلس با حذف مصوبه تناسبی شدن اجرایی می‌شود
  • تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ساعت: 16:32
  • شناسه : 8824
    7
    رئیس کمیسیون شوراها مجلس از حذف بند مربوط به تناسبی شدن انتخابات در تهران از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری تسنیم
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر ،محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون‌ شوراهای مجلس شورای اسلامی از حذف بند مربوط به تناسبی شدن انتخابات از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

    وی در همین رابطه تصریح کرد:  با توجه به تایید طرح فعلی اصلاح قانون انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص، طرح مذکور پس از تصویب در صحن مجلس، اجرایی می‌شود و بر این اساس، پیش‌ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس، از ۱۹ مردادماه آغاز خواهد شد.

    با وجود رفع ایرادات و ابهامات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی  از سوی شورای نگهبان، اما هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، ماده ۵۳ این طرح که درباره تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران بود را مغایر با سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب دانست. به همین دلیل کمیسیون شوراها مجلس به منظور ابلاغ دیگر مواد طرح مذکور، اقدام به حذف ماده ۵۳ از طرح کرد تا سایر اصلاحات اعمال شده به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی برسد.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.