حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
آغاز صف کشی انتخاباتی میان اصلاح طلبان
  • مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ساعت: 14:39
  • شناسه : 8985
    7
    جبهه اصلاحات به دنبال تکرار سناریوی انتخابات اسفند 98 مجلس است. سناریویی که هیچ تاکتیک سیاسی به همراه نداشت با عقب نشینی و مشارکت نکردن احزاب مختلف جریان اصلاح‌طلبی همراه شد و تنها جریان راست اصلاح طلبی پا به صحنه انتخابات آن سال گذاشت.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری فارس
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، اصلاح طلبان که احساس می شد قرار است با یک انسجام سیاسی و عزم جمعی پا به صحنه انتخابات اسفند امسال بگذارند و همچون یک جریان واقعی در صحنه انتخابات حضور یابند، این روزها را به اما و اگر و شاید و حالا ببینیم چه می شود، سپری می کنند. نمونه اش اظهارات اخیر سخنگوی جبهه اصلاحات است که می گوید پس از گفت و گوهای انجام شده در جبهه اصلاحات و نظراتی که اعضای جبهه داشتند، جبهه اصلاحات ایران به این جمع بندی رسیده است که همچنان درباره انتخابات هیچ‌ توصیه‌ای ندارد. او درباره این‌که با توجه به قانون جدید انتخابات درباره روند پیش ثبت‌نام که از هفته آینده آغاز می‌شود، تصمیم جبهه اصلاحات در این خصوص چیست،اظهار کرد: با توجه به مباحثی که در جبهه اصلاحات مطرح شد و نظراتی که اعضای جبهه داشتند، جبهه اصلاحات ایران همچنان درباره انتخابات هیچ‌ توصیه‌ای ندارد. امام در پاسخ به این سوال که با این نظر یعنی اعضای جبهه در انتخابات شرکت می‌کنند یا خیر، گفت: به هرحال این که شرکت می‌کنند یا نمی‌کنند ما هنوز زمان داریم، اما درباره پیش ثبت‌نام، هم اکنون جبهه هیچ‌ توصیه‌ای درباره ثبت‌نام ندارد.سخنگوی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که این جبهه در یک هفته باقی مانده چه برنامه‌ریزی خواهد داشت،گفت: جبهه اصلاحات به دلیل شرایطی که برای انتخابات حادث و اصلاحی که به تازگی در قانون انتخابات انجام شد، به یک جمع‌بندی رسیده که اساسا شرایط موجود را نقد کرده و درباره آن چه به عنوان قانون جدید، رویه‌های غلط گذشته را قانونی کرده که باعث محدودیت‌های بیشتر و سلب حق حاکمیت مردم بر تعیین سرنوشت خودشان شده و آن آزادی‌های انتخاب شدن و انتخاب کردن را محدود کرده در روزهای آینده بیانیه‌اش را صادر می‌کند. اما درخصوص ثبت‌نام جبهه اصلاحات هیچ توصیه‌ای نکرد.جواد امام در پاسخ به این سوال که برخی سیاسیون جریان اصلاحات به دنبال شرکت در انتخابات هستند و برخی نیز هنوز تصمیمی نگرفته اند، با وجود این، جبهه اصلاحات به نوعی باعث تشتت آرا نخواهد شد،گفت: «خیر. تشتت آرا نیست، جمع بندی جبهه این است که درباره انتخابات توصیه‌ای نمی‌کند، اما اگر شخصی برای خودش، تصمیمی می‌گیرد، متوجه جبهه نیست.»

    کارایی جبهه اصلاحات چیست؟

    این اظهارات جواد امام نشان می دهد که جبهه اصلاحات با همین فرمان به دنبال تکرار سناریوی انتخابات اسفند ۹۸ مجلس  است. سناریویی که هیچ تاکتیک سیاسی به همراه خود نداشت، با عقب نشینی و مشارکت نکردن احزاب مختلف جریان اصلاح طلبی همراه شد  و تنها جریان راست اصلاح طلبی آن هم بدون انسجام و پشتوانه کافی پا به صحنه انتخابات آن سال گذاشت.حالا این سوال شاید به ذهن  بسیاری از فعالان سیاسی و جریان های نزدیک و همسو با اردوگاه اصلاح طلبی برسد که اساسا اگر بناست افراد خود درباره کم و کیف حضورشان در صحنه انتخابات تصمیم گیر باشند، پس اساسا  کارکرد یک جریان و حزب سیاسی چه خواهد بود؟ اگر قرار نیست جریان اصلاحات مواجهه خود را با یک کارزار سیاسی به درستی تبیین و تعیین کند، فلسفه وجودی جبهه ای به نام جبهه اصلاحات چه خواهد بود؟ و مگر نه آن که بیان چنین اظهاراتی از سوی سخنگوی جبهه اصلاحات سبب دلسردی در بدنه اردوگاه اصلاح طلبی خواهد شد؟ چیزی که سایت اصولگرای فردا نیز به آن اشاره کرده و بیان چنین اظهاراتی از سوی جواد امام را باعث قوت گرفتن جریان رادیکال اصلاح طلبی و تحریم کننده انتخابات توصیف کرده است:« به این ترتیب از همین حالا می‌شود حدس زد، اصلاح‌طلبانی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند با چه فشاری از سوی رادیکال‌ها مواجه خواهند شد.»

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.