حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
امکان تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی وجود دارد
  • مهر ۲۳, ۱۴۰۲ ساعت: 11:57
  • شناسه : 9375
    11
    ربیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: امکان تغییر حوزه انتخابیه در مرحله ثبت‌نام نهایی وجود دارد و اگر متقاضی به دنبال آن است که حوزه انتخابی خود را تغییر دهد، این امکان برای او فراهم است.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری خبرشهر، محسن حسین‌میرزایی با اشاره به آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه به مدت هفت روز افزود: برابر قانون از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان فرآیند ثبت‌نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

    وی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات، ثبت‌نام باید به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام شود و کسانی که پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند و از مراجع ۶ گانه گواهی تأیید مدارک خود را دریافت کرده باشند و از طرف وزارت کشور هم کد پیگیری برای آنها ارسال شده است، می‌توانند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ثبت نام نهایی انجام دهند.

    رییس ستاد انتخابات استان در ادامه افزود : داوطلبان بعد از ورود به سامانه، باید پرسشنامه‌ای را که حاوی اطلاعات شخصی، سوابق علمی، شغلی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی داوطلب است تکمیل کنند و به دلیل زمان‌بَر بودن تکمیل پرسشنامه ، لازم است مدارک مرتبط خود را آماده کنند و با دقت این پرسشنامه را تکمیل کنند، زیرا امکان ویرایش برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بند ۹ ماده ۳۱ قانون جدید انتخابات ، در پرسشنامه گواهی مورد تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی ، نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی در نهادهای دولتی یا غیر عمومی باید ارائه شود و متقاضیان دقت داشته باشند که فایل پنج سال فعالیت و گواهی سوابق خود را از دستگاه‌های ذیربط اخذ و در گزینه مربوط آن را بارگذاری کنند.

    به گفته وی، همچنین در پرسشنامه باید شماره حساب غیر تجاری درج شود که مربوط به قانون شفافیت و به نوعی مبنای رصد و کنترل نظارتی بر امر هزینه‌های داوطلبان در انتخابات است و در قانون جدید بر آن تاکید شده است لذا داوطلبان آمادگی داشته باشند تا شماره حساب غیرتجاری خود را در سامانه بارگذاری کنند و همه مصارف مربوط به انتخابات در این شماره حساب غیرتجاری رصد خواهد شد.

    حسین‌میرزایی در ادامه این گفت وگو در خصوص امکان تغییر حوزه انتخابیه اظهار داشت: امکان تغییر حوزه انتخابیه در مرحله ثبت‌نام نهایی وجود دارد و اگر متقاضی به دنبال آن است که حوزه انتخابی خود را تغییر دهد، این امکان برای او فراهم است.

    چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

    انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.