حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
هم افزایی و همفکری فرماندار و نماینده برای امورات شهرستان شهریار
  • فروردین ۱۶, ۱۴۰۳ ساعت: 10:06
  • شناسه : 10676
    3
    دیدار نوروزی علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار با حسین حق وردی نماینده مردم شریف شهرستان های شهریار ملار و قدس در مجلس شورای اسلامی
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : فرمانداری شهرستان شهریار
    پ
    پ

    به گزاش خبر شهریار،علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار و حسین حق وردی نماینده مردم شریف شهرستان های شهریار ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در آغازین روزهای سال کاری ۱۴۰۳ در دیداری صمیمانه بر هم افزایی و همفکری همدیگر برای پیگیری مطالبات مردم و ارتقای شهرستان شهریار تاکید نمودند.

    در ابتدای این نشست هر دو با اشاره به طرح های اولویت دار و حائز اهمیت عمرانی برای مردم و منطقه، تأمین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز مردم را یکی از اولویت های منطقه بیان کردند.

    فرماندار و نماینده همچنین بر پیگیری جدی در زمینه تامین اعتبارات برای انتقال آب شرب از تصفیه خانه تهران به شهرستان های غرب استان تهران تاکید کردند و این مورد را از مطالبات بحق مردم دانستند.

    همچنین تکمیل طرح‌های شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه در ۷ شهر شهرستان و بازگرداندن پساب آنها برای آبیاری زمین های کشاورزی و باغات را از اقدامات مهم قلمداد کردند.

    آنها در ادامه به مسئله پروژه مترو که مطالبه جدی مردم نیز اشاره و بر ضرورت و نقش مترو برای کاهش بار ترافیکی حمل و نقل جاده ای منطقه اذعان داشتند و تلاش در جهت تحقق این مطالبه را از وظایف خود عنوان دانستند.

    یکی دیگر از موضوعات مطرح شده پیگیری تعریض محور چیتگر به بزرگراه فتح و رفع گلوگاه ترافیکی محور مذکور بود که در صورت اجرا نقش مهمی در کاهش ترافیک و رضایتمندی عمومی مردم دارد.

    این دو مقام عالی شهرستان از مباحث دیگری که در حوزه عمرانی مطرح نمودند بحث ساخت و سازهای غیرمجاز بود، احداث بناهای غیر اصولی و نامقاوم که تهدیدی برای جان شهروندان و تخریب اراضی کشاورزی و باغات منطقه میباشد و موجب بی نظمی در منظره بصری شهری گردیده و بر لزوم ساماندهی این ساخت و سازها تاکید کردند.

    همچنین پیگیری جدی احداث آرامستان عمومی شهرستان، ایجاد زیرساخت های شهرک صنعتی شهید سلیمانی در راستای تحقق شعار که این امر از اهمیت فوق العاده برخوردار است نیز از موارد گفتگوی دونفره این دو مسئول بود‌.

    پیگیری های لازم جهت فراهم سازی بستر و زیرساخت های لازم برای تاسیس استان غربی تهران با نگاه به تمامی جوانب من جمله توسعه و فراهم ساختن زیرساخت های اقتصادی، فضای فیزیکی و منابع انسانی ادارات و… در دستور هر دو مسئول ارشد شهرستان قرار گرفت.

    در بخش دیگری از گفتگوی صمیمانه فرماندار و نماینده بر پیگیری تقویت بدنه مدیریتی ادارات و منابع انسانی متخصص و متعهد در سطح ادارات شهرستان تاکید شد.

    ارتقای چارت سازمانی برخی ادارات با توجه به این موضوع که شهرستان شهریار دارای فرمانداری ویژه می باشد و لازم است در چارت سازمانی ادارات نیز تغییراتی متناسب صورت گیرد.

    بهره گیری از مدیران توانمند و شایسته که پیگیری مطلوب‌تری در خصوص مطالبات مردم شهرستان از خود نشان می دهند، نیز از مباحث مطرح شده بود.

    با توجه به اینکه برخی ادارات در شهرهای در شهرهای هفتگانه وجود ندارد و همین امر موجب گردیده مردم برای پیگیری امور خود به شهریار مراجعه نمایند که این وضعیت علاوه بر تحمیل هزینه و اتلاف وقت باعث افزایش بارترافیکی، زمینه نارضایتی مردم را نیز در پی داشته، لذا این موضوع نیز از جمله دغدغه ها و محورهای مورد بحث نماینده و فرماندار بود‌.

    از مباحث دیگری که در دیدار فرماندار و نماینده مطرح شد برگزاری نشست های مستمر مسئولین، مدیران ادارات، شهرداران به منظور برقراری ارتباط چهره به چهره و مستقیم با مردم جهت تسریع در پیگیری مشکلات و معضلات شهرستان بود‌.

    مطمئنا این گفتگوها در حل مشکلات گره گشا و موجب برنامه ریزی دقیق در جهت عمران و آبادانی شهرستان در آینده شهرستان در آینده خواهد شد.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.