حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1525 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 57×
آیین‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل تدوین شد
  • فروردین ۲۰, ۱۴۰۳ ساعت: 11:18
  • شناسه : 10729
    معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل را تدوین کردیم که به زودی در اولین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی سند تحول با حضور معاون اول رئیس جمهور، بررسی خواهد شد.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : فرمانداری شهرستان شهریار
    پ
    پ

    به گزارش خبر شهریار،در جلسه‌ ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان، دستاوردهای این وزارتخانه در سال قبل و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ تبیین شد.حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم و ۹۶ هزار نفر از معلمان در قالب شیوه جدید آموزشی، گروه‌بندی شده و با بحث‌های علمی، به تبادل نظر پرداختند که تجربه موفقی بود و ان‌شاءالله این شیوه آموزشی ادامه خواهد یافت‌.وی افزود: اقدام دیگری که از دو سال قبل آغاز شده بود، بحث سامانه شناسایی افراد بازمانده از تحصیل با نام سامانه شهید محمودوند بوده است. سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم؛ امسال علی‌رغم اینکه در موضوع شناسایی افراد بازمانده از تحصیل دستاوردهایی داشتیم؛ عمده چالش ما در بحث جذب این افراد به تحصیل است.معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حدود هشتاد هزار نفر از بازماندگان از تحصیل، مسؤول پیگیری تعیین شده است، اضافه کرد: ۲۰ عامل در بازماندگی و ترک از تحصیل تأثیر دارد. به راحتی نمی‌توانیم کسانی را که یک سال تحصیلی در مدرسه ثبت‌نام نکردند به عنوان بازمانده از تحصیل اطلاق کنیم. به طور مثال حدود ۵ هزار نفر از این افراد فوت شدند.وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل را تدوین کردیم که به زودی در اولین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی سند تحول با حضور معاون اول رئیس جمهور این موضوع بررسی خواهد شد.

    راه‌اندازی مدرسه تیزهوشان عشایری

    طریفی حسینی با تأکید بر اینکه موضوع دیگر بحث عدالت تربیتی و کیفیت بخشی به مدارس عشایری است، افزود: به طور چشمگیری در آزمون استخدامی ماده ۲۸ امسال و در کنکور سراسری ۱۴۰۲ به طور ویژه به استخدام معلم در مدارس عشایری توجه کردیم‌. تلاش بر این بوده است که افرادی جذب شوند که در این مناطق سکونت داشتند. جذب این افراد تاکنون بی‌سابقه بوده است .معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سال‌های گذشته حدود یک میلیارد تومان بابت کیفیت بخشی به مدارس عشایری سرمایه گذاری می‌شد که امسال این رقم به ۴۰ میلیارد تومان رسید. حتی در استان آذربایجان غربی یک مدرسه تیزهوشان ویژه عشایر راه اندازی شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.