حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1380 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 57×
سیاه‌پوش کردن سطح شهرستان شهریار در ایام محرم به همت اداره زیباسازی شهریار
  • تیر ۲۷, ۱۴۰۳ ساعت: 10:15
  • شناسه : 11894
    رئیس اداره سیما‌ و‌ منظر وفضای سبز شهرستان شهریار مطرح کرد؛ اقداماتی که برای سیاه‌پوش کردن شهرستان شهریار در خصوص ماه محرم صورت گرفته است نتیجه دو ماه پیگیری شبانه‌روزی کارکنان اداره زیباسازی شهرستان شهریار است.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان
    پ
    پ

    به گزارش خبر شهریار،در گفتگو با رییس اداره سیما و منظر و فضای سبز شهرستان شهریار، از اقدامات این ارگان در ماه محرم پرسیدیم.

    مهدی نفر، رییس اداره سیما و منظر و فضای سبز شهرستان شهریار، ضمن آرزوی قبولی عزاداری همه مردم از اقدامات انجام شده در سطح شهر توسط عوامل اداره سیما و منظر نکاتی را یاد‌آور شد:« در ابتدا لازم است بگویم که تمامی اقدامات صورت گرفته با ریاست آقای مهدی محمدی انجام می‌شود که الحق ولانصاف شخص آقای محمدی و عوامل اجرایی‌ آنها چه در اعیاد مذهبی چه در اعیاد ملی و در مراسمات محرم و صفر به ویژه بیست‌و‌چهار ساعت شبانه‌روز پیگیر و پای کار هستند.

    وی عامل تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان را این‌گونه مطرح کرد:« به دلیل اینکه خواهان تدارکاتی هستند که در خور شأن، موقعیت‌ها و مراسمات از جمله مراسمات عزاداری و جشن‌ها باشد تا بتوانند همراهی و همدلی لازم را با مردم در اعلان‌های عمومی، شاهد باشند. در همین راستا برای محرم و صفر و برای سیاه‌پوش کردن شهر زحمات زیادی کشیده شده که در سطح شهر نیز مشهود است.

    نفر از اقدامات اداره سیما و منظر شهرستان شهریار سخن به میان آورد:« نصف ریسه‌های پرچم مشکی و قرمز در سطح شهر که اگر بخواهیم آمار و ارقام بیان کنیم، عدد آن عدد قابل توجهی است. در مبادی ورودی و خروجی، میادین و خیابان‌های حساس و مهم انجام شده است. نصب کُتَل‌های مراسم به اندازه ۲۱۴ قطعه در بلوارها و میادین اصلی انجام شده. سیاه‌پوش کردن با پرچم‌های مشکی در ابعاد ۱۶×۹ در میدان نماز شهریار، ورودی فاز یک اندیشه و ورودی امیریه که بیشترین رفت‌و‌آمد در آنجا صورت می‌گیرد و جزء ورودی‌های اصلی شهر هستند».

    وی ادامه داد:« نصب پرچم طرح‌دار محرم در ابعاد ۴×۱ در اکثریت خیابان‌ها از جمله خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، خیابان مصطفی خمینی، اندیشه، امیریه، شهرک وائین و جاهایی که پایه‌های نصب پرچم وجود داشته و همکاران زحمت کشیده‌اند و حتی توأم با این اتفاقات و نصب پرچم عوامل زیبایی‌سازی و عوامل اجرایی‌ نسبت به پاکسازی تنه درخت‌ها و شاخه‌زنی را در نظر داشتند و عملی کردند که این پرچم ها نمود و جلوه بهتری داشته باشد.»

    رییس اداره سیما و منظر و فضای سبز شهرستان شهریار، ادامه اقدامات را به شرح زیر دانست :« نصب پرچم طرح‌دار مشکی در ابعاد ۱۲۰×۷۰،به تعداد ۱۲/۰۰۰ عدد در بلوارها، خیابان‌ها و میادین سطح شهر شهریار و شهرک‌های اطراف نصب شده است البته لازم به ذکر است که این ابعاد را که میگویم، همکاران به تناسب موقعیت و تاثیر منظر بصری طراحی و پیش‌بینی کردند».

    مهدی نفر ادامه داد:« نصب کتیبه‌های محرم به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع، نصب ۱۲ المان‌ ماه محرم در میادین و ورودی‌های شهر و یک اتفاق جدیدی که در سال جاری با پیشنهاد آقای مهدی محمدی و همکاران سیما و منظر رخ داد و انجام شد، نصب المان نوری با متن یا اباعبدالله الحسین بود که تاثیر معنوی و حسی خیلی خوبی را دارد و پس از اجرای این طرح، بازخورد‌های خوبی را دریافت کردیم و در نهایت فضاسازی و سیاه‌پوش کردن ساختمان‌های اداری مرتبط به شهرداری هم انجام شد.»

    این مسئول مربوطه گفت:« این اقدامات هم از زمان شروع روند اداری تا به امروز که غریب به دو ماه پیگیری شبانه‌روزی است انجام شده یعنی این‌گونه نبوده است که یک جلسه‌ای یا مشاوره‌ای اتفاق بیفتد و تمامی کارها با توجه به ان جلسه انجام شود بلکه این عوامل نتیجه پیگیری شبانه‌روزی کلیه عوامل سازمان به ویژه رئیس محترم سیما و منظر و اداره سیما و منظر و به‌قول خودمون اداره زیباسازی و عوامل آنها بودند.»

    نفر تاثیرات انتخابات بر اقدامات خصوص ماه محرم را تشریح کرد:« با توجه به اینکه ما انتخابات را هم در پیشرو داشتیم و فشار چند طرفه و سختی کار چند جانبه بود اما الحق ولانصاف همون طور که در سطح شهر مشاهده می‌کنید اتفاق در خور شأن عزاداری سید و سالار شهیدان تقدیم به همه‌ی مردم عزیز و عاشقان اباعبدالله اتفاق افتاد.»

    خبرنگاران: زهرا سادات موسوی نژاد- ریحانه مردانی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.