حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1523 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 57×
نظارت بر مدیریت پسماندهای پزشکی در شهریار
  • مهر ۳, ۱۴۰۳ ساعت: 14:56
  • شناسه : 12779
    دادستان شهریار خبر داد؛ دادستان شهریار از نظارت بر مدیریت پسماندهای پزشکی در این شهرستان خبر داد.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری مهر
    پ
    پ

    به گزارش خبر شهریار،مهدی محمدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از صدور دستوراتی در خصوص نحوه نظارت بر مدیریت پسماندهای پزشکی این شهرستان خبر داد.

    وی گفت: این دادستانی در راستای حمایت از حقوق عامه و بهداشت و سلامت عمومی و محیط زیست سالم دستوراتی به اداره بهداشت و درمان شهرستان ابلاغ کرده است.

    دادستان شهریار عنوان کرد: مطابق ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مسئولیت مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی به عهده تولید کننده می‌باشد که فرآیند مزبور به طور کامل یا بخشی از آن را به افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز در این زمینه نیز می‌توان واگذار کرد.

    محمدی بیان کرد: همه بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود شهریار به دستگاه بی خطر ساز پسماند مجهز هستند و با نظارت اداره شبکه بهداشت شهرستان نسبت به بی خطر سازی پسماندهای عفونی تولید شده اقدام شده است در خصوص مراکز خرد درمانی مانند مطب‌ها و درمانگاه‌ها آزمایشگاه‌ها فرایند بی خطر سازی به شرکت‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی واگذار می‌شود.

    وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست این نظارت‌ها از سوی ارگان‌های مربوطه ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با افراد صورت می‌پذیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.