حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1420 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 57×
پیام تسلیت ریاست اتاق اصناف شهرستان شهریار به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم
  • شهریور ۲, ۱۳۹۹ ساعت: 2:24
  • شناسه : 4663

    حیدری رئیس اتاق اصناف شهرستان شهریار، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پیام تسلیتی را صادر کرد.

    پ
    پ

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان شهریار، متن پیام تسلیت رحمت حیدری ریاست اتاق اصناف شهرستان شهریار به شرح زیر می باشد:
    ” نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا آنچنان بر قلب ها تأثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد ”
    محرّم، وجدان همیشه بیدار تاریخ، و گلوی هماره فریادگر زمان است. محرّم، ماه پاسداری از حرمت انسان است. محرّم، حریم ایمان و حصار قرآن است.
    محرم ماه قیام و پیام است. ماهی که به نام فریاد منادیان آزادی و آزادگی در تاریخ جهان شناخته می شودو هرساله عاشقان حق و حقیقت همنوا با کاروان کربلا ، شور و شعورعاشورایی را احیا می کنند و عشق به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را در دلها زنده نگه می دارند.
    واقعه عاشورا یک رویداد ساده و فراموش شدنی نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش و تفکر است .فرصتی ارزشمند برای آموختن مهمترین درس ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اسلامی است.
    بی تردید آنچه از این واقعه بزرگ می توان درس گرفت و در واقع ، مهم ترین عوامل جاودانگی محرم و حرکت عظیم سید الشهدا (ع)، زنده نگاهداشتن اسلام و مبانی ریشه ای و اعتقادی آن است که اگر نگاه نافذ امام حسین (ع) و دور اندیشی ایشان نبود چه بسا امروز با این صلابت و هیمنه،‌ در جهان معاصر با همه پیچیدگی ها و ظرایف و نکاتش،‌ از شریعت اسلام جز نامی باقی نمی ماند و تدبیر دشمنان در عقیم ساختن دین مبین اسلام،‌ به ثمر می نشست .
    ایام محرم فرصت مناسبی برای تهذیب نفس است. رهایی از بند دنیا و دل دادن به مولایمان امام حسین (ع). باید از قید تن رها شد، دلها را به صحرای کربلا برد؛ آنجا که عظیم ترین حادثه تاریخ شکل گرفت و بشریت در غم هجران و شهادت مظلومانه جمعی از پاکباخته ترین و نجیب ترین انسان های عالم گریست.
    اینجانب فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین( ع) را به همه عاشقان و مریدان آن حضرت تسلیت عرض نموده و عزت و سربلندی اسلام و مسلمین را از ایزد منان مسئلت می نمایم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.