حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
در جلسه ۲ شهریور تنظیم بازار شهرستان شهریار چه گذشت
  • شهریور ۴, ۱۳۹۹ ساعت: 8:15
  • شناسه : 4676
    52
    شرح کاملی از وقایع را بخوانید:

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان شهریار، ۱۰ صبح روز یک شنبه ۲ شهریور ۹۹ جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شهریار برگزار گردید که محسنات و مصوبات بسیار چشم گیری را به همراه داشت.

    ارسال توسط : نویسنده : محسن اردستانیان منبع : روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان شهریار
    پ
    پ

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان شهریار، در جلسه تنظیم بازار شهرستان شهریار که در مورخ ۲ شهریور ۱۳۹۹ در سالن جلسات اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شهریار با حضور مسئولین مرتبط این حوزه در شهرستان از جمله ابوالفضل پورثانی رئیس طرح و برنامه فرمانداری شهرستان شهریار، رضا مصلحی ریاست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شهریار، رحمت حیدری ریاست اتاق اصناف شهرستان شهریار و همچنین تنی چند از ریاست اتحادیه های صنفی شهرستان شهریار ساعت ۱۰ صبح برگزار گردید.


    در ابتدای جلسه ریاست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شهریار ضمن عرض خیرمقدم به کلیه حضار عنوان کرد: نارضایتی مردم از قیمت کالاهای اساسی و ضروری و همچنین واحد های صنفی که با بدرفتاری سعی در فروش اجناس خود دارند، همواره سیستم مدیریت اداری را با مشکلات عدیده ای روبروساخته که البته باید بیان کرد که با توجه به گران شدن روزانه پاره ای از اقلام به دلیل تحریم های تحمیلی ناجوان مردانه، آشفتگی در بستر بازار احساس میگردد که البته بر کسی پوشیده نیست.


    وی ادامه داد: در آشفته ترین حالات اقتصادی کشور، بازار و بازاریان همواره به دلیل همسوبودن با جامعه و منتخبین جامعه درد آشنای مردم هستند و با مردم و خریداران همیشه مراعات داشته ولی تعداد بسیار کمی از کسبه که به ۲ درصد از کل هم نمیرسند در پاره ای از موارد باعث مشکلاتی در صنوف میگردند .


    رحمت حیدری ریاست اتاق اصناف شهرستان شهریار بیان کرد: آدرس محل و مکان جلوگیری از بالارفتن نرخ اقلام مورد نیاز و ضروری خانواده های ایرانی در فروشگاه های عرضه مستقیم یا بازار مصرف نیست، بیشترین تغییر قیمت های کلیه کالاهای اساسی در کشور از محل کارخانه یا از بدو ورود به کشور گریبانگیر سفره ایرانی میگردد که باید کنترل و نظارت بر کلیه مراکز تولید اقلام و ملزومات زندگی از محل ورود یا محل تولید مورد بررسی های دقیق قرار بگیرد.


    حیدری ادامه داد: از بدو ورود و شیوء حداکثری ویروس کرونا در کشور، پاره ای از اصناف و بازاریان کشور با مشکلات عدیده ای روبرو شدند و همچنان با وجود گذشت بیش از ۷ ماه هیچ گونه چاره ای برای کنترل یا کم کردن مشکلات ایشان از سوی دستگاه های ذیربط طراحی و ابلاغ نگردیده که میتوان به صنف بزرگ تالارداران و اغذیه فروشان اشاره کرد که به دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده، این صنف با همکاری همه جانبه کمک شایان و شایسته ای را داشته اند اما امروز تعداد بیشماری از صاحبان این صنوف مشکلات عدیده ای دارند.
    در بخشی از جلسه سعید بابایی ریاست اتحاد

    یه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه شهرستان شهریار ضمن بیان نکاتی درراستای آشفتگی اقتصادی تحمیل شده به این صنف بیان کرد: نرخ یک برند موبایل، طبق یک مصوبه کشوری، یک شبه با رشد چند برابری شد و قیمت پاره ای از برند های تلفن همراه از حدود ۲۰ میلیون تومان به بیش از ۶۰ میلیون تومان رسیده و مشکلات عدیده ای را در بازار ایجاد کرد که البته باید به مسئولین این مهم بیان کرد، باید با دقت نظر بیشتری به این مهم نگاه میشد تا آرامش نسبی صنف موبایل با مشکلات پیش آمده روبرو نمی شد.


    همچنین وی افزود: بیش از ۹۸ درصد از اقلام و ملزومات مورد استفاده در صنف موبایل وارداتی به کشور بوده، پس کنترل و نظارت بر نرخ اصلی این صنف در سرشاخه هایی مثل گمرکها و شرکت های وارد کننده این محصولات بوده و از مراکز فروش مستقیم نمیتوان کنترل مستقیم و تاثیرگذاری در این حوزه داشت .


    در بخشی دیگر از جلسه علی فلاح ریاست اتحادیه میوه و تره بار شهرستان شهریار نیز گفت: با توجه به مباحث و موضوعات مطرح شده در این جلسه باید به موضوعاتی از جمله بالا رفتن قیمت کارگر فصلی روزمزد، چند برابر شدن قیمت سبد میوه یا ملزومات بسته بندی و همچنین افزایش بی مرز نرخ کرایه حمل بار از مزرعه تا بازار را باید در نظر گرفت زیرا تورم تنها به واحد های تولید کننده و یا عرضه کننده محصولات وارد نشده و این مهم شامل حال کلیه اقشار جامعه گردیده.


    وی ادامه داد : از دیگر معضلاتی که گریبانگیر مصرف کننده می گردد، قیمت واقعی محصولات کشاورزی فصلی روز مثل گوجه فرنگی در بازار مصرف است که تفاوت بسیار زیادی با محصولات فراوری شده توسط کارخانه های فراوری مثل رب کوجه فرنگی در کشور را دارد که در واقع قیمت مصرف کننده رب گوجه فرنگی اصلا منطقی نیست .


    ابوالفضل پورثانی رئیس طرح و برنامه فرمانداری شهرستان شهریار بیان کرد: درست است که نرخ گذاری پاره محدودی از محصولات در سطح کشوری انجام میگردد و باید تحلیل اقتصادی در حوزه های مختلف صورت پذیرد که البته در پاره ای از اقلام شرایط اصلاح یا کنترل قیمت وجود ندارد اما میتوان در حد توان کنترل ویژه ای را به صورت شهرستانی انجام داد و با مدیریت بحران ما بین تولید کننده و مصرف کننده بر روی نرخ گذاری ها نظارتی ویژه انجام داد.


    وی در بخشی از سخنان خود بیان کرد: باید با بی اخلاقی های صنفی برخورد گردد و همیشه نسبت به افرادی که مراکزی را نسبت به شرایط اقتصادی موجود با شکیبایی و بردباری ایجاد کرده اند و همه روزه در حال حمایت از مصرف کنندگان میشوند باید تقدیر و تشکر کرد و لازم به ذکر است که با کنترل و بررسی مداوم و حمایت تولید کنندهای داخلی و راه سازی برای رساندن مایهتاج از تولید کننده تا مصرف کننده می توان از سفره های شهروندان خود همایت کرد و تنها با مدیریت بحرانی و خیابانی می توان راه کارهای ویژه ای ساخت.


    در انتهای جلسه ریاست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شهریار ضمن جمع بندی جلسه بیان کرد: از امروز مقرر می گردد تا تیم های نظارت و بازرسی اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت شهریاربا نظارت به عملکرد تولید کنندگان منطقه در کنترل قیمت گذاری ها درایت و دقت نظر بیشتری را داشته باشند.


    وی ادامه داد: تیم های بازرسی ویژه ای مقرر خواهد شد تا با نظارت بیشتر و دقت بالاتری به عمکلرد واحدهایی که در امر واردات ملزومات جانبی یا تلفن همراه فعالیت دارند دقت بیشتر خرج کرده تا کنترل و نظارت قابل لمث و خاص تری صورت پذیرد.


    مصلحی گفت : با برگزاری جلسات آموزشی تخصصی ویژه بازرسان با حضور اعضاء کمیسیون بازرسی در بروز رسانی اطلاعات و موضوعات میتوان در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات شایسته ای را برای مردم و مصرف کنندگان به همراه داشت.


    وی تصریح کرد: با شناسایی واحد های صنفی که با خوش رویی و نرخ گذاری های مناسب سعی در کمک به مصرف کننده و سبد خرید خانوار دارند در اتحادیه ها با قدردانی از زحمات ایشان تلاش گردد تا دیگران نیز با ورود در این راستا به اقتصاد مقاومتی کمک بیشتری صورت پذیرد و همچنین از واحد هایی صنفی که شرایط فروش ویژه با نرخ های مصوب و کنترل شده را دارا هستند، دعوت شود تا در این خصوص هرچه سریع تر وارد بازار کاری شده و امید بیشتری بین جامعه تزریق گردد و خانواده های کم برخوردار اقتصادی بتوانند مایحتاج زندگی خود را از طریق این مراکز تهیه کنند .


    ریاست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شهریار ادامه داد : با بررسی و دقت نظر ویژه، کلیه واحد های صنفی که بیش از ۵ بار تخلفات ایشان ایراد گردیده، برخورد جدی و تاثیرگذار صورت گیرد.


    رضا مصلحی ریاست اداره صمت در شهرستان شهریار در آخر گفت : کلیه اقدامات و برنامه ریزی هایی که با واسطه همدلی وهمراهی دلسوزان صنف در جلساتی مشابه در حال برنامه ریزی و پیشوری است تنها وتنها برای اعمال دستورات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده تا بتوانیم شرایط زندگی و اقتصادی خانواده های ایرانی را بهبود ببخشیم و همچنین تمام تلاش ما فقط کم کردن دغدغه های رهبری در منطقه خود میباشد.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.