حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
برگزاری انتخابات پارلمانی کویت در میان تدابیر شدید امنیتی
  • خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ساعت: 15:13
  • شناسه : 8525
    6
    انتخابات پارلمانی کویت از ساعت هشت صبح به وقت محلی در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری مهر
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر ، هفدهمین دوره انتخابات پارلمانی کویت از ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی پایتخت این کشور، در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

    در این انتخاب ۷۹۳ هزار و ۶۴۶ کویتی واجد شرایط رای دادن هستند که برای ۵۰ نماینده مجلس امت به پای صندوق‌های اخذ رای می‌‎آیند. در این انتخابات ۲۰۷ نامزد از جمله ۱۳ زن با هم رقابت می‌کنند.

    قرار است شعب اخذ رای ساعت هشت عصر امروز بسته شود و پس از آن، شمارش آرا به منظور اعلام نتایج رسمی و اعلام اسامی نمایندگان منتخب در ۴ سال آینده آغاز شود.

    در ماه مه ۲۰۲۳ کمیته انتخابات کویت وابسته به وزارت کشور کویت، روند اعلام نامزدی برای انتخابات پارلمانی را آغاز کرده بود.

    مجلس امت کویت متشکل از ۵۰ عضو است که با رای مستقیم انتخاب می‌شوند. حوزه‌های انتخابیه در کویت به ۵ حوزه تقسیم می‌شوند که هر حوزه ۱۰ عضو را انتخاب می‌کند و رأی‌دهنده حق دارد تنها یک رأی برای یک نامزد بدهد.

    پارلمان کویت، که اعضای آن برای یک دوره چهار ساله انتخاب می‌شوند، از اختیارات قانونگذاری گسترده ای برخوردار است و اغلب شاهد بحث‌های شدیدی میان جریان‌های سیاسی است.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.