حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
تاکید اعضای شورای شهر تهران بر فعالیت شورایاری‌ها در محلات
  • تیر ۴, ۱۴۰۲ ساعت: 14:57
  • شناسه : 8599
    6
    اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز و از رئیس دیوان عدالت اداری درخواست کردند تا شرایط انتخابات و فعالیت شورایاران در محلات فراهم شود.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری تسنیم
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، در جریان یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و پس از صحبت‌های حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری برخی از اعضا صحبت‌هایی را نسبت به این گزارش مطرح کردند.

    مهدی چمران در واکنش به گزارش رئیس دیوان عدالت اداری گفت: قطعا و یقینا می‌توانیم با حمایت دیوان از شکایات بکاهیم.

    وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری شورایاری‌ها را ابطال نکرده و قطعا به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نقد داشته است چرا که انتخابات شورایاری‌ها انتخابات محلی است و دیوان اینگونه پنداشت که انتخابات ملی است.

    مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز با اشاره به تغییر قوانین دیوان عدالت اداری گفت: پرسش ما اینجاست که افرادی مانند سازمان بازرسی و دادستانی شکایت می‌کنند از پرداخت هزینه‌ها معاف هستند یا باید هزینه بپردازند؟

    سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در ادامه جلسه در ارتباط با عارضه‌سنجی ترافیکی پروژه‌های بزرگ مقیاس گفت: برای اجرای این پروژه‌ها باید عارضه‌سنجی صورت بگیرد تا بدانیم احداث ساختمان‌های بزرگ مقیاس چه تاثیری روی ترافیک دارد که دیوان این رای را ابطال کرده بود.

    وی ادامه داد: اصل عارضه‌سنجی ترافیکی مورد ایراد نیست اما حکمی که صادر می‌شود اصل عارضه‌سنجی را مد نظر قرار داده است. همچنین در رابطه با اصل عوارض کسری پارکینگ باید گفت ما در روز و شب می‌بینیم که جای پارک نیست و خیابان‌ها از خودروها پر شده است.

    حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز گفت: قوه قضائیه قانونگذار و محل حل مشکلات است و وقتی دولت کف و سقف شهریه را ۵ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان قرار می‌دهد و مدارس را از طریق مزایده واگذار می‌کند ننمی‌توان انتظار داشت که شهریه ۱۲۰ میلیون تومانی دریافت شود.

    وی گفت: در مدارس غیرانتفاعی مردم هزینه می‌کنند تا دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده بکنند وقتی اجازه ملکی که مدرسه غیرانتفاعی در آن واقع شده افزایش پیدا می‌کند طبیعتا هزینه آن از والدین اخذ می‌شود.

    مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا نیز در جلسه امروز با بیان اینکه شورایاران از مواردی است که باید به آنها توجه شود گفت: یکی دیگر از مسائل ترافیک است که امروز وضعیت تهران از لحاظ ترافیکی اسفناک است.

    پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شورایاری‌ها یکی از مباحث مهم است گفت: این موضوع به چند هزار نفر باز می‌گردد و یک تصمیم در یکی از شعب دیوان اتخاذ می‌شود و چند هزار نفر را از آرای مردم محروم می‌کند. امروز مجموعه‌ای که ۱۵ سال فعال بوده با این رای مواجه می‌شود و اگر خلاف بوده چرا ۱۵ سال حیات داشته و اگر خلاف نیست چرا باید شورایاران محروم شوند.

    وی گفت: رئیس شورا نامه‌ای را در خصوص شورایاران به دیوان ارسال کرده اما متاسفانه هیچ پاسخی به آن داده نشده است.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.