حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
انتخابات در جمهوری اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است
  • تیر ۱۴, ۱۴۰۲ ساعت: 11:20
  • شناسه : 8699
    4
    رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات تجلی حضور اراده مردم آن‌هم در نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، محمدرضا غلامرضا رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع معاونان سیاسی و فرماندارن استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست‌های منطقه‌ای در حوزه انتخابات، آموزش مسؤولان برگزاری انتخابات و تبادل تجربیات بین آنان با هدف افزایش سطح توانمندی در اجرا است.

    وی با اشاره به هفته امامت و ولایت افزود: عید قربان تجلی اطاعت‌پذیری حضرت ابراهیم و انقیاد کامل حضرت اسماعیل از پدر در اجرای حکم الهی است؛ همانگونه که فرمودند:”یا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ”

    غلامرضا تصریح کرد: عید قربان و عید غدیر گویای این واقعیت است که شاکله اصلی ولایت‌پذیری اطاعت محض است و بر همین مبنا، پیش‌درآمد هرگونه حرکت احیاگرایانه و اصلاحی، ولایت‌مداری است که در انقیاد و اطاعت‌پذیری محض از ولی، ترجمه و معنا می‌شود.

    رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: انتخابات تجلی حضور اراده مردم آن‌ هم در نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی است و در این نظام اسلامی، با توجه به اینکه میزان رأی ملت است، حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر همین مبنا، باید محل اهتمام و تمرکز قرار گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو، چهل و یکمین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود و ستاد انتخابات براساس چهار مؤلفه تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از ابتدای فرآیند اولیه انتخابات تا زمان برگزاری، این مؤلفه ‌ها را به جد مدنظر داشته و دارد.

    غلامرضا گفت: همه مسؤولان برگزاری انتخابات در هر موقعیت و جایگاهی که هستند، باید در چارچوب اخلاق و قانون گام برداریم و از نگاه ناعادلانه و تبعیض‌آمیز پرهیز کنیم.

    رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: همکاری و هم‌افزایی نهادهای حاکمیتی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای برگزاری پرشکوه انتخابات و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و تبلیغات منفی ایادی آن‌ها، امری ضروری است.

    وی تصریح کرد: وزارت کشور و ستادهای اُستانی در انتخابات به عنوان مجریان برگزاری نباید هیچ سوگیری سیاسی داشته باشند و ضرورت دارد از رأی مردم به عنوان امانت و حق الناس صیانت کنند.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.