حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
کمیته‌های ستاد انتخابات در شهرستان‌ها فعال شود
  • مرداد ۸, ۱۴۰۲ ساعت: 14:40
  • شناسه : 8962
    8
    رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: فعالیت کمیته های شهرستانی نیز مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری فارس
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در نشست ستاد انتخابات استان ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، اظهارداشت: امام حسین علیه السلام مظهر آزادگی و عدالت است و کسانی در راه این امام بزرگوار بوده‌اند توانستند به سر منزل مقصود برسند.

    وی با تاکید بر لزوم مساعدت و مشارکت فرمانداران در برگزاری هر چه باشکوه‌‌تر مراسمات مذهبی، افزود: خوشبختانه کلیه‌ی مراسمات عزاداری و اجتماعات مذهبی محرم در شهرستان‌های استان بدون کوچکترین چالشی برگزار شد و هیچ‌گونه مشکلی در حوزه امنیت ایجاد نشد.

    رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی  و خبرگان رهبری، اظهارداشت: چهار مولفه‌ی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در برگزاری انتخابات حائز اهمیت است از این رو بایستی روی این مولفه‌ها بیش از پیش تلاش شود تا با رقابتی کردن انتخابات مشارکت شاهد مشارکت بالای مردم باشیم.

    وی با تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک بین عوامل اجرایی انتخابات و مسئولان دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‌ها، عنوان‌کرد: تهیه برش شهرستانی راهبردهای انتخاباتی از دیگر مسائل حائز اهمیت بوده و  لازم است انجام شود و طی آن مشکلات گذشته رصد، برطرف و از تجربیات دیگران نیز استفاده شود.

    کامرانی ادامه داد: ضرورت دارد تا لایه‌های پایین ستاد انتخابات همه آموزش‌های لازم را ببینند و با اشراف کامل در فرآیند برگزاری انتخابات مشارکت داشته و از ریز قوانین و مقرارت مطلع باشند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، رعایت بی‌طرفی را اصلی مهم در برگزاری انتخابات دانست و گفت: ما مجری انتخابات هستیم و نباید اجازه دهیم که در یک بخشی شائبه‌ی جانبداری ایجاد شود چرا که رای مردم امانت است و باید از آن صیانت کنیم.

    وی افزود: در بحث‌های امنیتی نیاز به تدوین اطلس امنیت انتخاباتی استان داریم تا وضعیت انتخابات‌های گذشته را بررسی کرده و پیش‌بینی‌های دقیقی را برای برگزاری انتخابات داشته باشیم.

    کامرانی، ابرازداشت: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات، می‌تواند نقش مهمی در افزایش مشارکت اجتماعی مردم داشته‌باشد از این رو باید برگزاری نشست‌ها با لایه‌های نخبگان میانی و سطوح پایینی در دستور کار این کمیته قرار گیرد.

    وی با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برگزاری انتخابات برای فرمانداران، بخشداران و دهیاران، خاطرنشان‌کرد: لازم است کمیته‌های ستاد انتخابات متناظر با ستاد استانی در شهرستان‌ها نیز تشکیل و موضوعات را هفتگی دنبال کنند.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.