حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
۲۵۰۰ مشاوره املاک متخلف در کشور پملب شد
  • مرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ساعت: 23:50
  • شناسه : 9045
    6
    طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، قیمت مسکن در کشور کاهشی شده است.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،علیرضا مهلی امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کنترل بازار املاک و مستغلات استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور با سه دستور العمل ساماندهی مشاورین املاک، شناسایی خانه های خالی و وام های نظیر اجاره بهاء و تعمیرات مسکن اختصاص می یابد در کشور شروع بکار کرد.

    وی ساماندهی مشاورین املاک را از مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در حال حاضر ۱۷۴ و ۳۷۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال است که اقدامات آنها بر قیمت و اجاره بهای مسکن بسیار تاثیرگذار است.

    نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه گشت های مشترک این وزارتخانه توسط ادارات راه و شهرسازی در تهران و تمامی استان های کشور با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی،اماکن، اداره کل صمت، مقام قضایی و انتظامی استان آغاز شد که نتیجه آن بازید از ۲۱ هزار و ۲۶۸ مشاور املاک بود.

    مهلی افزود: با بازرسی های انجام شده هزار و ۹۱۰ بنگاه غیر مجاز در کشور پلمپ شد و برای بنگاه های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی نیز ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان جریمه صادر شد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مطلوب صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه مسکن در استان های مختلف نظیر تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس هستیم.

    نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات خاطرنشان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون های مصوب استان ها عمده تخلفات محرز در بنگاه های املاک است.

    وی تصریح کرد: چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند این امر سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها سوءاستفاده نکنند.

    مهلی افزود: مردم باید به سمت ثبت خانه‌ها و املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان حرکت کنند چراکه به این ترتیب مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند، همچنین با این شیوه موضوع گران‌فروشی در حوزه املاک نیز از بین خواهد رفت.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.