حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
نشست تشکیلاتی مجمع فرماندهان و مدیران بسیج شهرستان قدس برگزار شد
  • مرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ساعت: 14:03
  • شناسه : 9118
    5
    در نشست تشکیلاتی مجمع فرماندهان و مدیران بسیج شهرستان قدس بر مقاومت و صبوری در جنگ نرم تاکید شد و ابراز داشتند که انتخابات‌ترمیم کننده و آرام‌کننده و در جریان حزب‌الله نگاه بر انتخابات شرعی است و این امر را تکلیف می‌دانند.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری تسنیم
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در نشست تشکیلاتی مجمع فرماندهان و مدیران بسیج شهرستان قدس، اظهار داشت: هیچ‌ جای دنیا مثل ایران پرچم انقلاب اسلامی بالا نیست و نبرد جبهه حق علیه باطل همچنان ادامه دارد.

    وی افزود: هر کس در هر زمان و مکان خود فداکاری کند و به وظیفه خود درست عمل کند، در زمان ظهور امام زمان (عج) نیز خواهد بود و این نبرد برای عدالت جهانی ارزشمند است.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جهاد کردن بر زنان و مردان وارد شده و هدف باید تکامل و رشد و رسیدن به خدا باشد و وقتی نعمت جهاد از سوی مرد با جنگیدن حاصل می‌شود برای زن نیز پاداشی همراه خواهد داشت و اینکه در این مسیر چه می‌کنیم و چرا جهاد می‌کنیم مهم است.

    وی با اشاره به اینکه برخی افراد مدعی هستند که اهل ولایت‌اند، اما با باطل درگیر نمی‌شوند گفت: این‌ها دوست خدا نیستند و با ظلم مبارزه نکرده و برائت نمی‌کنند و بی‌تفاوت هستند و عده‌ای نیز مقابل این افراد سکوت کرده و نمی‌ایستند و هر دو کیفر می‌شوند.

    رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: پاکیزگی شخصی، بی‌تفاوتی در نبرد حق علیه باطل را جبران نمی‌کند و در این نبرد باید موضع قلبی و زبانی و عملی داشت و اگر قدرت ضربه زدن نداریم باز هم وظیفه داریم با زبان، قلم و رسانه حرف زد و از وظیفه خود سرپیچی نکنیم.

    وی با اشاره به اینکه تقیه برای حفظ دین است گفت: انسان وظیفه دارد مقابل ناهنجاری‌ها با هر شیوه‌ای که می‌تواند ایستادگی کند و فساد و ظلم را نابود کند و نافرمانی از دستورات خداوند در زندگی فردی و اجتماعی دور از ایمان است.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در کنار تذکر زبانی و قلبی باید امر به معروف و نهی از منکر تا حد توان با در نظر گرفتن ابعاد داشت خاطرنشان کرد: مسئله اصلی جهاد حرکت است و در جهاد نباید بهانه‌ای داشت و باید بدون بهانه‌ای جان و مال را در راه خدا فدا کرد و مانع تراشی نکنیم و هرچه در این مسیر تقدیم کنیم بازهم به دست خواهیم آورد و برای کسب ارزش‌های بالای معنوی، آگاهی مورد نیاز است.

    دشمن باز هم ناکام خواهند ماند

    سرگرد هادی حفیظی فرمانده سپاه ناحیه حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان قدس در ادامه گفت: پایبندی به مکتب سیدالشهدا تنها بر سیاه پوشی و اقامه عزا نیست و باید مراقب بود تا از قافله امام حسین علیه‌السلام جا نمانیم و در این مکتب پایبند و در معادلات ظهور نقش مؤثری داشته باشیم.

    وی گفت: آن‌طور که امام (ره) به ما نشان دادند مکتب بسیج، بی‌تکلف، مخلص و گره‌گشای مشکلات است و نباید روحیه نهادی خود را از دست بدهد. بسیج باید مظهر اخلاق، اخلاص، نظم و کارآمدی باشد.

    فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس خاطرنشان کرد: حماقت دشمنان در اقدام ضدامنیتی، حتماً روسیاهی و بی‌آبرویی آنان را در بر خواهد داشت. دشمنان ملت ایران از عصبانیت و کینه پیشرفت‌های کشور، نفوذ منطقه‌ای، بی‌اثر کردن تحریم و ابزارهای فشار دچار سردرگمی و اشتباه محاسباتی شده است و حتماً باز هم ناکام خواهند ماند.

    وی با اشاره به اینکه امروز ایران قدرت خاصی در منطقه دارد افزود: علیرغم فشارهایی که بر نیروهای مقاومت وارد شد اما بازهم روز به روز قدرت کشور در منطقه بیشتر می‌شود و جمهوری اسلامی دارای قدرتی بازدارنده شده است.

    در جنگ نرم باید مقاومت داشت و با صبوری کار کرد

    عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای به انتخابات اشاره کرد و گفت: سلامت و امنیت انتخابات با حاکمیت و رقابت و مشارکت به مردم برمی‌گردد و رقابت باید باورپذیر باشد و اصل رقابت مبتنی بر تنوع سلیقه است.

    وی افزود: انتخابات‌ ترمیم کننده و آرام‌کننده است و جریان نفاق سعی دارد مشارکت مردم کمتر شود، اما در جریان حزب‌الله نگاه بر انتخابات شرعی است و این امر را تکلیف می‌دانند.

    گنجی با اشاره به اینکه در انتخابات امسال حکومت و حاکمیت یکپارچه است ادامه داد: جمهوری اسلامی اجازه ورود سکولارها را نمی‌دهد و امیدآفرینی دولت و تثبیت قیمت‌ها نقش مؤثری بر مشارکت مردم دارد.

    وی خاطرنشان کرد: بسیج حزب نظام است و افزایش مشارکت‌ مردم بخشی از فعالیت‌های بسیج است و نباید اجازه داد کمترین جمعیت که دنبال ایجاد ناامنی است، بهره‌برداری مختلف ضد نظام داشته باشد.

    فعال رسانه‌ای افزود: در جنگ نرم باید مقاومت داشت و با صبوری کار کرد و در رقابت که بعد روانی دارد، فضای انتخاباتی خوبی باید رقم زد.

    دشمن بر دشمنی خود سوگند خورده؛ باید جبهه دشمن را شناخت

    حسین شریعتمداری در این نشست تشکیلاتی، اظهار داشت: برای پیدا کردن نقشه راه باید دانست که کجا هستیم و جایگاه ویژه‌ اسلام ناب را دریابیم.

    وی افزود: با شناخت اسلام می‌توان بر نظام سلطه ایستاد و ماهیت آن را شناخت و به چالش کشید و ماهیتش را درگیر کرد و در این مسیر باید پایبند بر نظام بود تا در میدان پیروز باشیم.

    مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه دشمن بر دشمنی خود سوگند خورده و دست‌بردار نیست و باید جبهه دشمن را شناخت و پاشنه آشیلش پیدا کرد گفت: دوران جنگ تحمیلی ۳۶ کشور با ایران می‌جنگید اما امروز به قدرتی رسیدیم که تمام خاک زیر نظر سلاح‌های نقطه‌زن ماست.

    وی با بیان اینکه در جنگ‌ نرم و شناختی باید بر افکارها و رفتارها مدیریت کرد گفت: رسانه از بعد سخت افزاری به خانه‌ها نفوذ کرده و با استفاده از پیام می‌توان جاذبه ایجاد کرد و گفتمان‌سازی داشت همان‌طور که از ایران تا لبنان، سوریه و یمن با گفتمان حلقه‌های متصل ایجاد شده است.

    شریعتمداری با تأکید بر امیدآفرینی در جامعه و انس بیشتر با قرآن کریم ابراز داشت: در اتفاقات نباید بی‌تفاوت بود و ساخت ترفند مارپیچ سکوت راهرویی با دیواره رسانه‌هاست و دشمن سعی دارد نگاه انقلابی و اسلامی را در حد کم و در اقلیت برشمرد، اما تاکنون موفق نشده است.

    وی با اشاره به اینکه نفوذها برای تخریب و انفجار است و نفوذی نشانی از خود برای شناخته شدن نشان نمی‌دهد و سعی بر تغییر محاسبات و ساختار دارد، خاطرنشان کرد: قیمت بنزین بارها اعلام شده که گران نمی‌شود و یارانه زیادی بر آن اعمال می‌شود و وصول مطالبات مالی ایران اقدام خوب و قابل توجهی است و با تهاتر کالا به کالا می‌توان بر این مسائل رسیدگی کرد.

    مدیرمسئول روزنامه کیهان در خصوص حجاب گفت: لایحه ترویج حجاب با بی‌حجابی باید بررسی و ابهامات آن رفع شود و برخی افراد از واقعیات جامعه دور هستند و از لجبازی دست به کارهایی می‌زنند و دشمن دنبال این مسائل است.

    وی یادآور شد: باید طیف ناآگاه را مطلع و اصلاح کرد و کار فرهنگی در کنار سایر موارد از جمله تذکر پلیس و شیوه‌های ممانعت از بی‌حجابی انجام شود اثرگذاری بیشتر خواهد داشت و وقتی کار به قصر خیرخواهی پیش می‌رود نتیجه بخش خواهد بود.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.