حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بدون رئیس؛ جیم جردن باز هم ناکام ماند
  • مهر ۲۹, ۱۴۰۲ ساعت: 10:32
  • شناسه : 9410
    5
    «جیم جردن» یک محافظه‌کار جمهوریخواه تندرو، سومین رای گیری برای انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را از دست داد و این امر باعث شد که این مجلس نتواند به درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به اوکراین و اسرائیل رسیدگی کند.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگذاری فارس
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، روز جمعه به وقت محلی مخالفت‌ها با جردن در درون حزب جمهوریخواه افزایش یافت و ۲۵ قانونگذار جمهوری خواه علیه او رای دادند. روز گذشته ۲۲ جمهوریخواه به او رای مخالف داده بودند. جردن ۱۹۴ رای به دست آورد که بسیار کمتر از ۲۱۴ رای مورد نیاز برای تصاحب کرسی ریاست مجلس است.

    این سومین هفته کاری مجلس نمایندگان آمریکا بدون رئیس است. اکنون مجلس نمایندگان نمی‌تواند به بسته ۱۰۶ میلیارد دلاری امنیت ملی که روز جمعه توسط بایدن رونمایی شد و خواستار اختصاص بودجه برای امنیت مرزی آمریکا و میلیاردها دلار کمک به اسرائیل و اوکراین است، رسیدگی کند.

    مشخص نیست که جیم جردن به دنبال کناره گیری از نامزدی برای ریاست مجلس است و یا سایر نامزدها می‌توانند در رقابت با وی پیروز شوند.

    جردن در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از رای گیری گفت که مجلس نمایندگان باید یک رئیس انتخاب کند تا بتواند به اسرائیل و سایر موارد رسیدگی کند.

    وی گفت: برنامه ما در آخر هفته این است که هر چه زودتر رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شود.

    بر اساس تحقیقات کنگره، جردن به عنوان متحد نزدیک دونالد ترامپ، «بازیگر مهمی» در تلاش‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تغییر پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بود.

    وی گفت: «فکر می‌کنم در مورد انتخابات ۲۰۲۰ انواع مشکلات وجود داشت و من در مورد آن به صراحت صحبت کرده‌ام.»

    «کوین مک کارتی» رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری روز سه‌شنبه به وقت محلی برابر با سوم اکتبر و ۱۱ مهر در این مجلس و در جنگ داخلی جمهوریخواهان برای نخستین بار از سوی اعضای مجلس نمایندگان برکنار شد.

    کوین مک کارتی نخستین رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ آمریکا است که از سوی همکارانش و با طرح هم حزبی‌هایش عزل می‌شود. وی با طرح ارائه شده از سوی یکی از هم حزبی‌هایش به این سرنوشت سیاسی دچار شد.

    مک کارتی ۵۸ ساله در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا با ۲۱۶ رای مثبت در برابر ۲۱۰ رای منفی نمایندگان از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد.

    تصمیم برای استیضاح مک کارتی، به پیشنهاد مت گاتز یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و وفادار به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد که رهبری بخشی از محافظه‌کاران تندرو در حزب جمهوریخواه را بر عهده دارد.

    این رای گیری تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که اختلافات داخلی جمهوری خواهان، دولت آمریکا را به آستانه تعطیلی بر سر لایحه بودجه این کشور نزدیک کرد. طرح برکناری مک کارتی از سوی هم حزبی تندرواش در پی آن مطرح شد که با دموکرات‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن همکاری کرد.

    جمهوریخواهان تندرو و طرفداران ترامپ به دلیل توافق مک‌کارتی با دولت بایدن برای افزایش سقف بدهی و تصویب بودجه کوتاه‌مدت از عملکرد مک کارتی راضی نبودند.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.