حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
کدام استان بیشترین کاندیدای انتخابات مجلس را داشت؟
  • آبان ۱۱, ۱۴۰۲ ساعت: 11:35
  • شناسه : 9519
    7
    محسن اسلامی ،سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به تفکیک استان‌ها ۱۰ استانی که بیشترین استقبال ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند عبارتنداز استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان که بیشترین ثبت‌نام‌ها را داشتند.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرآنلاین
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز پنجشنبه در نشست خبری، اظهار داشت: روز گذشته ترافیک بالایی در نام نویسی نهایی که پایان مهلت اعلام شده بود را داشتیم. در ترکیب داوطلبان ۸۷ درصد مردان و ۱۳ درصد زنان هستند.

    وی درباره ترکیب سنی ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۹ درصد ثبت‌نام‌کننده‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند، ۳۷ درصد ۴۰ تا ۵۰ ساله، ۲۶ درصد ۵۰ تا ۶۰ ساله‌ و ۸ درصد هم ۶۰ تا ۷۵ ساله هستند.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به تفکیک استان‌ها ۱۰ استانی که بیشترین استقبال ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند عبارتند از استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان که بیشترین ثبت نام ها را داشتند.

    وی ادامه داد: استان‌های کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، گیلان و هرمزگان ۶ استانی هستند که پایین جدول را شکل می‌دهند.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: حوزه‌های انتخابیه کرج، شهریار، تهران مشهد، یزد، رباط کریم، اصفهان، اهواز، شیراز و قم به ترتیب ۱۰ حوزه انتخابیه پیشرو در ثبت تعداد داوطلبان هستند.

    اسلامی در ادامه با بیان اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام حدود ۴۹ هزار نفر ثبت‌نام کردند و ۶ دستگاه، مدارک متقاضیان داوطلبی انتخاب دوازدهمین دوره مجلس را صحت‌سنجی کرد، گفت: این اقدام در یک ماه انجام شده که نتایج بررسی آن‌ها را اعلام کردیم.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان داشت: حدود ۳۸ هزار نفر مجاز به حضور در ثبت نام نهایی شدند که مرحله اصلی ثبت نام‌ها از ۲۷ مهر ماه تا ۳ آبان به صورت برخط و سامانه‌ای روزانه از ۸ صبح تا ۱۸ عصر انجام شد. در نهایت و تا پایان مرحله اصلی ثبت‌نام‌ها، ثبت‌نام ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر در این ۷ روز قطعی شد و داوطلبان ثبت‌نام خود را کامل کردند.

    اسلامی تاکید کرد که بر اساس تقویم زمان‌بندی انتخابات، فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، ۱۹ آبان نتایج اولیه احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان را به هیات‌های نظارت استان‌ها ابلاغ می‌کنند.

    وی افزود: همچنین داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری از ۱۴ تا ۲۰ آبان می‌توانند به صورت حضوری در فرمانداری‌های استان‌ها ثبت نام کنند.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.