حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
استعفای الیاس نادران
  • آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ساعت: 12:19
  • شناسه : 9621
    4
    استعفای الیاس نادران، نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،در نشست علنی امروز – دوشنبه ۲۲ آبان – مجلس شورای اسلامی استعفای الیاس نادران نماینده مردم تهران اعلام وصول شد.

    محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس گفت: استعفای الیاس نادران ، نماینده مردم تهران اعلام وصول می شود و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

    الیاس نادران در جلسه علنی صبح روز یکشنبه – ۲۱ آبان – مجلس به نشانه اعتراض به عملکرد هیات رئیسه مجلس، مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد و روی زمین نشست.

    این تحصن یک ساعت طول کشید و در این مدت تعداد زیادی از نمایندگان با او صحبت کردند. در نهایت با وساطت حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس، نادران به تحصن خود پایان داد.

    ماجرای تحصن نادران به بعد از تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد؛ بعد از تصویب این طرح، او لحظاتی در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد و انتقاد خود را از شیوه رسیدگی به این طرح و عدم اجازه برای مطرح شدن نظرات مخالفان در کلیات و جزئیات بیان کرد و گفت: بنده برای پیگیری درخواست استعفای خود و در انتقاد به این شیوه اداره جلسه به تحصن می‌نشینم.

    در ادامه جلسه دیروز محمدباقر قالیباف در واکنش به تقاضای استعفای نادران گفت: به هر حال برادر عزیز ما آقای نادران بحثی داشته و استعفا دادند، برای اینکه افکار عمومی بدانند، ما در هیات رئیسه و در آیین نامه داخلی مجلس تصویب کردیم که استعفا باید مدلل باشد و پس از آن به صحن ارائه شود. ما در هیأت رئیسه تصویب کردیم که این موضوع در هیأت رئیسه مطرح شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اولین نشست هیات رئیسه، موضوع استعفای آقای نادران را مطرح می کنیم، اگر دلیل پذیرفته شد، در اولین نشست علنی براساس آیین نامه، استعفا را اعلام وصول می کنیم.

    وی تصریح کرد: لذا این مساله را خدمت همه دوستان در نشست صبح هم گفتیم، اما این برادر عزیز این طور انتخاب کردند که همین لحظه باید استعفا را بپذیریم که طبیعتاً ما باید آیین نامه را رعایت کنیم.

    در نهایت تقاضای استعفای نادران امروز اعلام وصول شد.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.