حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
اجرای طرح ویژه «نظارت و بازرسی از بازار تایر خودرو»
  • دی ۳, ۱۴۰۲ ساعت: 16:59
  • شناسه : 9947
    4
    اتاق‌های اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از اجرای طرح ویژه «نظارت و بازرسی از بازار تایر خودرو» در سراسر کشور خبر داد.
    ارسال توسط : نویسنده : خبرشهر منبع : خبرگزاری ایسنا
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،در این اطلاعیه آمده که بازرسان اتاق‌های اصناف سراسر کشور به مدت یک ماه و در قالب طرح ویژه، نظارت بر بازار تایر خودرو را اولویت قرار خواهند داد.

    همچنین بر اساس اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، بازرسان اصناف با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

    این بازرسی با استفاده از آمار و اطلاعات سامانه‌های در دسترس نظیر سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام خواهد شد و در سطح واحدهای انبارش عمده تایر خودرو، نسبت به رصد دقیق شرایط بازار اقدام خواهد شد.

    گفتنی است در ماه‌های اخیر بازار لاستیک با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از کمبود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می‌شود بخشی از این مشکلات به تاخیر در تخصیص ارز برمی‌گردد و بخشی هم به خاطر دپوی کالا در خلاء نظارت بر بازار است. پیش از این هم حسین فرهیدزاده از ثبت و ابلاغ قیمت مصوب لاستیک خبر داد و گفت که قیمت مصوب در سامانه ۱۲۴ ثبت و همین قیمت به اتحادیه فروشندگان لاستیک ابلاغ شده است. بر این اساس متقاضیان خرید لاستیک می‌توانند با مراجعه به واحدهای صنفی، تایر مورد نظر خود را با قیمت مصوب خریداری کنند.

    اخیرا اقداماتی برای بهبود وضعیت بازار لاستیک در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه‌ای برای خرده‌فروشان تایر سواری، دستورالعمل فروش خرده فروشی لاستیک‌ها را اعلام و تاکید کرده است که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو را از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت کنند؛ همچنین جهت کنترل میزان سهمیه خریدار، بایستی گزینه “ارسال کد تایید سهمیه” انتخاب و کد پیامک شده برای مشتری، در سند ثبت شود.

    در میانه آذر  هم اعلام شد که به دنبال میزان خرید اینترنتی لاستیک کافی نبودن ظرفیت پست برای ارسال آن‌ها، فروش اینترنتی چند روزی بسته شد، اما رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر وعده داد که بعد از جابه‌جایی خریدهای قبلی، سایت دوباره باز خواهد شد. اما بعد از چند روز دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وزارت صمت ضمن تاکید بر تسهیل شرایط با خرید اینترنتی، علت عمده صف‌های طولانی خرید لاستیک را برخی اجبارها دانسته که اکنون با برداشته شدن آنها احتمالا صف‌ها هم جمع خواهد شد.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.