حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت ×
پارلمان عراق امروز رئیس جدید خود را انتخاب می‌کند
  • آذر ۱, ۱۴۰۲ ساعت: 12:43
  • شناسه : 9718
    4
    پارلمان عراق امروز برای انتخاب رئیس جدید خود تشکیل جلسه می دهد.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،بخش رسانه ای پارلمان عراق اعلام کرد که موضوع انتخاب رئیس جدید در کنار رای گیری برای اصلاح قانون کمیساریای عالی انتخابات عراق، در دستورکار امروز چهارشنبه پارلمان گنجانده شده است.

    هیات رئیسه مجلس نمایندگان عراق روز سه شنبه گذشته براساس رای دادگاه فدرال این کشور، تصمیم گرفت به عضویت «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان پایان دهد.

    ۱۴ نوامبر(۲۳ آبان) دادگاه فدرال عراق حکم پایان عضویت محمد الحلبوسی در پارلمان عراق را صادر کرد. این حکم براساس شکایت «لیث الدلیمی» عضو پارلمان از الحلبوسی صادر شد.

    الدلیمی رئیس پارلمان را متهم به جعل درخواست کناره گیری از پارلمان به نام خود کرده بود.

    دادگاه فدرال عراق در جلسه ای که برای رسیدگی به شکایت لیث الدلیمی نماینده و باسم خاشان به عنوان شخص ثالث در کنار الدلیمی برگزار شده بود، توضیح داد که خاشان شواهدی را ارائه کرده که مشارکت الحلبوسی در قرارداد با یک شرکت خارجی را که مدیر آن نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی است، اثبات می کند و یکی از مهمترین اهداف این شرکت عادی سازی روابط بین رژیم اسرائیل و کشورها است.

    الحلبوسی به حکم دادگاه فدرال عراق اعتراض و اعلام کرده است که برای دفاع از حقوق قانونی خود، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

    از سوی دیگر، سه عضو کابینه عراق از ائتلاف «تقدم» به ریاست الحلبوسی استعفای خود را به نخست وزیر اعلام کردند که با مخالفت «محمد شیاع السودانی» روبرو شد.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.