حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
برگزاری جلسه رئیس‌جمهور با احزاب مخالف و موافق بی‌سابقه بود/ دولت صدای منتقدان را می‌شنود
  • دی ۱۲, ۱۴۰۲ ساعت: 13:19
  • شناسه : 10006
    1
    عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همه روسای احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی که در نشست با رئیس جمهور حضور داشتند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و این نشان می‌دهد دولت به دنبال حذف صدای جریان‌ها و احزاب مختلف سیاسی در کشور نیست.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،سیدنظام الدین موسوی درباره جلسه شب گذشته آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با روسا و نمایندگان احزاب و تشکل‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی گفت: جلسه شب گذشته که با حضور روسا و مدیران کل احزاب، گروه‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی برگزار شد اقدام بسیار ارزنده، مفید و ابتکار قابل توجه‌ای بود.

    وی افزود: تا آنجا که به یاد داریم از ادوار مختلف ریاست جمهوری تاکنون چنین جلسه‌ای با حضور همه احزاب و تشکل‌ها با حضور رئیس‌جمهور برگزار نشده بود و در این نشست بسیاری از چهره‌های سرشناس احزاب و تشکل‌های سیاسی به این موضوع اذعان داشتند.

    نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه چنین رویکردی در کشورهایی وجود دارد که مبتنی بر آرای مردم است، تاکیدکرد: گوش فرا دادن به نظرات نخبگان سیاسی برای پیشبرد اهداف کشور بسیار موثر است و این رویکرد ارزنده را رئیس‌جمهور در دستور کار خود قرار دادند.

    دولت به دنبال حذف و نشنیدن صدای جریان‌ها و احزاب مختلف سیاسی در کشور نیست

    موسوی با اشاره به مباحثی که در این نشست مطرح شد، بیان کرد: همه روسای احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی که در این نشست حضور داشتند، نظرات و دیدگاه‌های خود را به سمع رئیس‌جمهور رساندند که نشان می‌دهد دولت به دنبال حذف و نشنیدن صدای جریان‌ها و احزاب مختلف سیاسی در کشور نیست.

    وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در این نشست با حوصله همه نظرات و دیدگاه های مختلف سیاسی را شنید، گفت: رئیس‌جمهور در این نشست به این موضوع تاکید کردند که بیشتر شنونده خواهند بود و نشست هم به همین شکل پیش رفت تا آنجا که بیش از ۲ ساعت روسای احزاب و جریان‌های سیاسی، نظرات خود را بیان کردند.

    عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظرم این اقدام رئیس‌جمهور شرایط را فراهم کرده است که نمایندگان همه جریان‌های سیاسی سخنان خود را بدون واسطه به رئیس دستگاه اجرایی کشور برسانند و پیشنهادات و انتقادهای خود را «رو در رو» با رئیس‌جمهور مطرح کنند و در حقیقت کشور به یک میانگین سیاسی در این حوزه نیاز دارد.

    موسوی با بیان اینکه همه روسای احزاب و جریان‌های سیاسی در این نشست به این موضوع تاکید داشتند که به دنبال کمک و موفقیت دولت هستند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور هم از این دیدگاه استقبال و به این موضوع تاکید کردند، افرادی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند، متعلق به نظام هستند و در واقع همه باید متوجه شرایط خاص کشور باشند و دولت و رئیس‌جمهور هم پذیرای همه نکات، انتقادات و پیشنهادات است.

    وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این نشست تاکید کرد که نمایندگان همه جریان‌های سیاسی پس از این نشست هم می‌توانند با واسطه و بدون واسطه نظرات و دیدگاه‌های خود را به او منتقل کنند.

    نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این نشست در آستانه انتخابات مجلس به افزایش مشارکت مردم کمک خواهد کرد، تصریح کرد: گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در شرایط انتخابات می‌توانند فعال شوند و این جلسه پیش درآمد خوبی برای رسیدن به این هدف است. البته رئیس‌جمهور تاکید داشت که چنین جلساتی معطوف به انتخابات نباشد و به صورت مداوم سخنان نمایندگان و احزاب مختلف کشور شنیده شود.

    موسوی درباره اینکه چنین جلساتی تا چه میزان برای حضور همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات مجلس دوازدهم اثردارد؟ گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات، بسترهای متعددی دارد و فقط معطوف به احزاب وتشکل‌ها نیست. البته دولت فقط مجری برگزاری انتخابات است و به صورت مستقیم دخالت محتوایی در انتخابات ندارد.

    شنیدن سخنان همه احزاب توسط رییس جمهور نشان دهنده فراهم شدن بستر لازم را برای حضور پرشور مردم است

    وی تاکید کرد: وقتی رئیس‌جمهور در مقام مجری دغدغه‌های همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی را که اندیشه‌ها و عقاید متفاوتی دارند، می شنود، نشان می‌دهد که دولت بستر لازم را برای حضور پرشور مردم فراهم کرده است.

    نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: چنین جلساتی نشان می‌دهد که برای افرادی که در چارچوب نظام فعالیت دارند و دلبسته نظام هستند، امکان مشارکت آنها در انتخابات وجود دارد و می‌توانند در این بستر فراهم شده حرکت کنند. رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع اشاره فرموده بودند که ایجاد تحول در کشور از بستر انتخابات و تعیین نمایندگان اصلح در مجلس می‌گذرد.

    موسوی خاطرنشان کرد: تقریبا همه جریان‌های به نوعی در انتخابات پیش رو نامزد دارند تا بستر برای رقابت مهم آماده شود. البته رئیس‌جمهور محترم هم بر سلامت این آزمون مهم سیاسی نظارت و کنترل دارند و امیدواریم با تلاش دولت به عنوان مجری انتخابات و مشارکت همه تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی، شاهد برگزاری انتخابات پرشور در ۱۱ اسفندماه امسال باشیم.

    آیت الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته (دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲) به مدت ۱۵۰ دقیقه میزبان ۵۰ نفر از دبیرکل احزاب، رؤسای ائتلاف‌های سیاسی و فعالان سیاسی مستقل، اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدال و غیره بود.

    نشست صریح و جدی بود و اکثر ۲۵ سخنران جلسه بر اهمیت و تأثیر آن در برگزاری انتخابات پرشور تأکید کردند.

    این جلسه از حدود ساعت ۱۹ عصر دوشنبه آغاز شد و تا بعد از ساعت ۲۲ شب به طول انجامید.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.