حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت ×
نتایج اولیه انتخابات سازمان نظام پرستاری مشخص شد
  • مهر ۸, ۱۴۰۲ ساعت: 15:39
  • شناسه : 9318
    7
    رئیس هیأت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه نتایج اولیه این انتخابات به هیات نظارت مرکزی ارسال شده است، از مشارکت سه برابری جامعه پرستاری در انتخابات سازمان نظام پرستاری نسبت به دوره قبل، خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری خبرشهر، علیرضا رحیم‌نیا روز شنبه با بیان اینکه بر اساس برنامه اولیه، زمان انتخابات سازمان نظام پرستاری از ساعت هفت تا ۱۹ روز جمعه هفتم مهر بود، افزود: برای مشارکت بیشتر جامعه پرستاری در این انتخابات تصمیم به افزایش ساعت انتخابات گرفته و مقرر شد انتخابات از ساعت هفت تا ۲۰ انجام شود.

    وی افزود: این انتخابات برای تعیین هیات مدیره نظام پرستاری در ۱۵۹ شهرستان انجام شد که هر کدام از این هیات‌ها، ۹ عضو دارند که شامل ۶ پرستار، ۲ بهیار و یک نفر از گروه اتاق عمل یا هوش‌بری هستند.

    مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به افزایش سه برابر مشارکت جامعه پرستاری در انتخابات سازمان نظام پرستاری، یادآور شد: در این انتخابات ۴۹ هزار و ۲۳۵ رأی در ۶۵۵ صندوق رأی شامل ۴۱۷ صندوق ثابت و ۲۳۸ صندوق سیار، ثبت شد.

    به گفته وی، نتایج اولیه ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری به هیات نظارت مرکزی ارسال شده و افراد معترض، ۴۸ ساعت وقت دارند که اعتراض خود را در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کنند تا در هیات نظارت مرکزی طرح و بررسی شود.

    رحیم‌نیا ضمن قدردانی از فعالیت‌های هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات سازمان نظام پرستاری در شعب این انتخابات، یادآور شد: انتخابات با شور و انگیزه فراوان جامعه پرستاری در سلامت کامل برگزار شد.

    رئیس هیأت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم با حداکثر بی‌طرفی و پرهیز از شائبه‌ها، انتخابات به نفع جامعه پرستاری برگزار شود البته همیشه افرادی هستند که دوست دارند نشان دهند یک سیستم، به دنبال مهندسی انتخابات است اما وزارت بهداشت در این زمینه کاملا بی‌طرف بود.

    رحیم‌نیا با اشاره به عدم وجود مشکل در فرایند برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: برخی گزارش‌ها از مشکلات جزیی مانند حضور یکی از نامزدها در یکی از شعب و تبلیغ برای رأی دادن به خود در بین افراد حاضر در صندوق رأی گیری وجود داشت که بلافاصله درخواست کردیم این فرد به بیرون از صندوق هدایت شود. افرادی که کارت نظام پرستاری نداشتند نیز به هیچ عنوان موفق به رأی دادن نشدند و حتی در یکی از شعبه‌ها، یک پرستار که همسرش هم پرستار بود اقدام به رأی دادن با کارت نظام پرستاری همسرش کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، رأی همسر این پرستار، ابطال شد چون بر اساس قانون، پرستار باید حضوری و با ارائه کارت نظام پرستاری در انتخابات شرکت می‌کرد.

    وی تاکید کرد: بر اساس قانون، اعتراض‌های نامزدان در فرصت ۴۸ ساعته پس از اعلام نتایج اولیه به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ارائه و یک روز بعد، بررسی آن در هیات نظارت مرکزی آغاز می‌شود و پنج روز زمان خواهیم داشت که این اعتراض‌ها را بررسی و پس از آن نتایج نهایی انتخابات را اعلام کنیم که تلاش ما این است در سریع‌ترین زمان، نتایج نهایی اعلام شود.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.