حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت ×
پیش‌ثبت‌نام‌ها زمینه رقابتی شدن انتخابات مجلس را فراهم کرد پیش‌ثبت‌نام‌ها زمینه رقابتی شدن انتخابات مجلس را فراهم کرد
  • مهر ۱۲, ۱۴۰۲ ساعت: 9:44
  • شناسه : 9327
    8
    عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس: عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی معتقد است با پیش‌ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، نامزدها با آرامش بیشتری در انتخابات شرکت می‌کنند و قبل از ثبت‌نام نهایی فرصت بیشتری برای رفع نواقص پرونده خود دارند و این روش زمینه رقابتی شدن انتخابات را فراهم می‌کند.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، «محمد وحیدی» با اشاره به استقبال فعالان سیاسی و داوطلبان انتخابات مجلس از پیش‌ثبت‌نام‌ اظهار داشت: پیش‌ثبت‌نام کاندیداها، متولیان انتخابات در حوزه اجرایی و نظارت را در تأمین سلامت انتخابات یاری می‌دهد و می‌تواند زمینه مشارکت حداکثری را هم فراهم کند.

    وی افزود: برای افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات باید فرصت‌های ورود نخبگانی برای حضور در صحنه رقابت را تقویت کنیم و فرصتی فراهم شود که افراد دارای صلاحیت و مقبولیت، با داشتن شرایط حضور در صحنه رقابت حاضر شوند.

    نماینده مردم بجنورد با اشاره به طرح افزایش نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه که از طرف مجلس مسکوت ماند، گفت: پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان در حوزه انتخابیه زمینه‌ای برای افزایش مشارکت بود؛ چرا که اگر ۴۰ نماینده اضافه شود هر کدام هزاران طرفدار داشتند و این می‌توانست ایجاد رقابت کند که متأسفانه مسکوت ماند.

    وحیدی در خصوص وظیفه احزاب برای تقویت مشارکت حداکثری نیز اظهار داشت: فضای مشارکت مبتنی بر فضای رقابت، منبعث از جریانات و احزاب سیاسی است که قانون اساسی احزاب را به رسیمت می‌شناسد، اما احزاب در کشور ما خلق الساعه و انتخاباتی هستند و فرایند نظارتی در طول دوره ندارند. فقط در موسم انتخاباتی لیستی ارائه می‌کنند و تا چهار سال بعد پاسخگو نیستند که باید این موضوع به نوعی حل شود.

    وی درباره راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات ابراز عقیده کرد: انتخاباتِ پیش روی ملت ایران، مسئولیت و تکلیف سنگینی بر عهده همه اقشار جامعه به ویژه نخبگان قرار داده است که انجام صحیح این تکلیف می‌تواند در مقابله با تبلیغات دشمنان تأثیرگذار باشد.

    نماینده مردم بجنورد در مجلس بیان داشت: در شرایطی که دشمنان ملت ایران با به‌کارگیری تهدیدات ترکیبی و پیچیده به دنبال تضعیف ارکان نظام اسلامی هستند، برگزاری انتخابات پرشور و کارآمد در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن اثرگذار است.

    وحیدی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد انتخابات گفت: رهبر انقلاب چهار رویکرد رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت را برای انتخابات ترسیم کردند که این چهار مؤلفه بافت تارو پودی دارد که می‌تواند زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کند.

    وی با بیان اینکه سلامت انتخابات اطمینان‌بخشی ایجاد می‌کند و نگرانی‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: برای تحقق هدف نهایی یعنی مشارکت حداکثری باید به ترکیب این چهار مقوله توجه جدی داشته باشیم تا زمینه انتخابات پرشور، سالم و رقابتی فراهم شود.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.