حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت ×
دامن زدن به مسایل قومیتی یک آفت در عرصه انتخابات است دامن زدن به مسایل قومیتی یک آفت در عرصه انتخابات است
  • مهر ۲۲, ۱۴۰۲ ساعت: 11:56
  • شناسه : 9360
    10
    معاون استاندار: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمداز مردم خواست که تحت تأثیر سخنان و حرف‌های غیرواقعی برخی نامزدهای انتخابات قرار نگیرند، وقتی می‌خواهند رأی دهند، تحقیق کنند، توانمندی‌های فردی نامزدها و برنامه‌ها، سوابق مدیریتی، پایبندی به نظام و انقلاب را مورد بررسی قرار دهند و به دنبال مسائل قومی و قبیله‌ای نباشند.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سید جواد هاشمی مهر روز شنبه اظهار کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی مسائلی را مطرح می‌کنند که موجب نگرانی بین مردم می‌شود برای نمونه ادعا می کنند که خودشان برنده انتخابات هستند در حالی که هنوز چهار ماه تا برگزاری انتخابات مانده است.

    وی افزود: معلوم نیست این افراد با چه معیار و ملاکی ادعا دارند برنده هستند، این موضوع هم توهم برای خود نامزد ایجاد می‌کند و هم برای مردمی که می‌خواهند رأی دهند تشویش ایجاد می‌کند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتخاب معتمدین هیات های اجرایی، تصریح کرد: تمام تلاش بر این بوده که انصاف در انتخاب معتمدین رعایت شود البته افرادی که سبد رأی بالایی دارند در هیات اجرایی نماینده دارند.

    هاشمی مهر ابراز کرد: انتخاب معتمدین از وظایف تعریف شده فرمانداران است که بر اساس شاخص‌ها انجام می‌گیرد و همیشه در همه ادوار انتخابات معتمدین با حرف و حدیث‌ها و چالش‌هایی مواجه بوده است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان‌های کوچک چنین بحث‌هایی وجود دارد.

    وی ادامه داد: در این استان به دلیل مسائل قومی و عشیره‌ای و کوچک بودن فضا، نامزدها انتظار دارند در این عرصه نماینده‌ای را داشته باشند و به طور معمول هم با فشارهایی همراه است.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال تعداد نامزدها بالا است به گونه ای که در بویراحمد ۱۵۴ نفر، در حوزه کهگیلویه ۱۵۰ نفر، در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ۹۷ نفر ثبت نام کرده اند و ما ۳۰ نفر معتمد انتخاب می‌کنیم.

    هاشمی مهر گفت: هر کاری کنیم نمی‌توانیم همه کاندیداها را راضی کنیم، کاندیداهایی که ثبت نام می‌کنند از همین الان خود را برنده انتخابات تصور می‌کنند که تصور بدی است و بر همین اساس توقعات بی‌جایی برای آنان ایجاد خواهد شد.

    وی تاکید کرد: اصل و اساس انتخابات بر عهده هیئت نظارت است، ما مجری انتخابات هستیم، هر اقدامی در رابطه با انتخابات با هماهنگی و موافقت هیئت نظارت انجام می‌گیرد، این تعامل خوب برقرار بود و اعضای هیئت نظارت هماهنگی و همدلی را داشتند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انتظار ما این است که کاندیداها نگران این موضوعات نباشند، ‌امیدوار هستیم در روند بعدی انتخابات و با حفظ آرامش و طرح مسائل غیرواقعی بی‌اعتمادی ایجاد نکنند.

    ۲۲ حوزه انتخابیه وجود دارد که سه حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی در کهگیلویه و بویراحمد دایر می شود.

     

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.