حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت ×
ثبت نام ۹۶۸ زن در انتخابات مجلس تهران
  • آبان ۷, ۱۴۰۲ ساعت: 10:51
  • شناسه : 9472
    5
    فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از ثبت نام قطعی ۹۶۸ داوطلب زن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،احمد قیومی روز شنبه با بیان اینکه پنج هزار و ۵۸۳ نفر به طور قطعی در حوزه انتخابیه تهران اقدام به ثبت نام کردند، گفت: از مجموع این تعداد داوطلب، چهار هزار و ۶۱۵ نفر مرد و ۹۶۸ نفر زن هستند همچنین ۹۸۶ نفر از داوطلبان دارای مدرک دکترا و ۱۲۷ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

    وی اضافه کرد: بیشترین افراد داوطلب برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران بین سن ۴۰ تا ۴۵ سال دارند.

    ثبت نام ۲۷ نفر از اقلیت‌های دینی

    وی همچنین از ثبت نام قطعی ۲۷ نفر از اقلیت‌های دینی برای حضور در انتخابات دوازدوهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: پنج نفر در حوزه زرتشتیان، ۶ نفر در حوزه کلیمیان، ۱۱ نفر در حوزه مسیحیان ارمنی شمال ایران و پنج نفر هم در حوزه مسیحیان آشوری و کلدانی ثبت نام کرده‌اند.

    کارشناسی ارشد بیشتر سهم مدرک تحصیلی داوطلبان

    پمعاون استاندار و فرماندار تهران ادامه داد: بیشترین سهم مربوط به ثبت نام کنندگان با مدرک کارشناسی ارشد به تعداد چهار هزار و ۲۶۱ نفر است همچنین از مجموع داوطلبین برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ درصد سابقه ایثارگری در دفاع مقدس را دارند و ۲۸ نفر نیز شامل ماده ۳۲ (استعفا) هستند.

    به گفته قیومی، براساس آمار ثبت‌نام روزانه در سامانه جامع انتخابات، در روز اول ۱۸۲ نفر، روز دوم ۱۳۳ نفر، روز سوم ۵۰۱ نفر، روز چهارم ۵۶۴ نفر، روز پنجم ۹۷۸، ‌ روز ششم یک هزار و ۳۴۶ نفر و در روز پایانی یک هزار و ۸۷۹ نفر نسبت به ثبت نام نهایی خود اقدام کردند.

    فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری

    وی تاکید کرد: طبق جدول زمانبندی، ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان ماه بمدت هفت روز از ساعت ٨ صبح تا ۱٨ عصر در فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (فرمانداری تهران) انجام خواهد شد که البته زیر ساخت‌های لازم برای ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز فراهم شده است.

    قیومی با اشاره به پیش بینی زیرساخت‌های در نظر گرفته شده برای ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری تهران افزود: در محل وزارت کشور نیز این امکان برای ثبت نام حضوری داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ اعلامی فراهم است.

    ۱۱ نفر عضو هیات اجرایی انتخابات شهرستان انتخاب شدند

    قیومی همچنین از انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان تهران خبر داد و گفت: از بین ۳۰ معتمد معرفی شده به هیات نظارت شهرستان، هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر علی البدل انتخاب شدند.

    وی یاداور شد: زهره جعفری، مهدی قره شیخلو، محمد اسلوب، محمدجواد زهرایی، سیدمحمدحسین حجازی، میثم مرتاضیان، سیدمصطفی ملیحی و امیر یزدی هشت معتمد اصلی به همراه یک حقوقدان دادگستری، فرماندار و نماینده ثبت احوال در مجموع ۱۱ نفر اعضای هیات اجرایی انتخابات این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

    دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.