حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1407 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 57×
درخواست ساماندهی فضای مجازی و مقابله با باج‌گیری رسانه‌ای در نشست روز خبرنگار
  • مرداد ۲۲, ۱۴۰۳ ساعت: 9:55
  • شناسه : 12310
    خبرنگاران شهریار، قدس و ملارد: درخواست ساماندهی فضای مجازی و مقابله با باج‌گیری رسانه‌ای در نشست روز خبرنگار
    ارسال توسط : نویسنده : ساحل دهقان
    پ
    پ

    به گزارش خبر شهریار،در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، که با حضور خبرنگاران شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در شهر قدس برگزار شد، موضوع ساماندهی فضای مجازی و جلوگیری از باج‌گیری رسانه‌ای به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خبرنگاران مطرح شد. این مراسم با حضور حسین حق‌وردی، نماینده مجلس شورای اسلامی، گلیکانی فرماندار، سعید ششگل‌نژاد رئیس شورای شهر، مهندس شهلی شهردار قدس، اعضای شورای اسلامی، معاونین فرماندار، بخشدار و خانواده معظم شهید حسینی سنگری، خبرنگار شهید، برگزار شد.

    خبرنگاران حاضر در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه خبرنگاران در جامعه، از مسئولان خواستار توجه بیشتر به مسائل و مشکلات موجود در فضای رسانه‌ای کشور شدند. آن‌ها تاکید کردند که نقش خبرنگاران در روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای حفظ این جایگاه، فضای رسانه‌ای سالم و امنی فراهم شود. خبرنگاران در ادامه به موضوع ساماندهی فضای مجازی پرداختند و بر لزوم مقابله با پدیده باج‌گیری رسانه‌ای که می‌تواند به اعتبار و امنیت شغلی خبرنگاران آسیب برساند، تاکید کردند.

    در این جلسه، سعید ششگل‌نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر قدس، به نقش حیاتی خبرنگاران در پیشبرد اهداف جامعه اشاره کرد و قول داد که به منظور بازگرداندن جایگاه رفیع خبرنگاران، یک خانه مطبوعات در اختیار خانه مطبوعات غرب استان تهران قرار دهد. این اقدام به عنوان گامی مهم در تقویت جایگاه و امنیت شغلی خبرنگاران منطقه و بهبود فضای رسانه‌ای کشور تلقی می‌شود.

    حاضران در این نشست همچنین بر اهمیت ایجاد تعامل بیشتر میان مسئولان و خبرنگاران تاکید کردند و خواستار برقراری روابطی شفاف و سازنده برای ارتقای سطح آگاهی جامعه شدند. این نشست که با حضور خانواده معظم شهید حسینی سنگری نیز همراه بود، یادآور شد که خبرنگاران همچون سایر اقشار، نقش مؤثری در حفظ ارزش‌ها و انتقال فرهنگ جامعه دارند و باید برای پاسداشت این نقش، حمایت‌های لازم از سوی نهادهای مسئول صورت گیرد.

    در پایان این مراسم، مسئولان حاضر از تلاش‌های خبرنگاران تقدیر به عمل آوردند و از آنان به خاطر نقش مؤثرشان در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه قدردانی کردند. این تقدیر به عنوان نشانه‌ای از احترام به جایگاه والای خبرنگاران و تأکید بر اهمیت ادامه حمایت از آنان در مسیر فعالیت‌های حرفه‌ای‌شان بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.