حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1523 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 57×
برهم زدن مجمع راهکاری برای تائید صلاحیت؟
  • تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ساعت: 14:33
  • شناسه : 8678
    نظر دقیقه نودی نهادهای نظارتی بستری برای سوء استفاده برخی نامزدها در انتخابات فدراسیون ورزشی شده است.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری فارس
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر، روز گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد قرار بود از ساعت ۱۴ در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود، اما به دلیل عدم تایید صلاحیت یکی از کاندیدا بسیاری از اعضای مجمع در حمایت از او جلسه را ترک کردند تا این مجمع انتخاباتی لغو شود.

    هرچند پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و رئیس مجمع دیر به جلسه انتخاباتی این فدراسیون رسید، اما این مجمع انتخاباتی می‌توانست برگزار شود تا فدراسیون بولینگ و بیلیارد هم رئیس قانونی خود را بشناسد. در این مجمع هاشم اسکندری کاندیدایی که صلاحیتش تأیید نشده بود مدعی بود که این موضوع را دیر به او ابلاغ کرده‌اند.

    هاشم اسکندری، کاندیدای رد صلاحیت شده و معترض مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد پس از ترک مجمع گفت: اگر صلاحیت من تأیید نشده بود باید زودتر به من اطلاع می‌دادند تا می‌توانستم از خودم دفاع کنم.

    در همین راستا آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: شنبه، ۱۰ تیر ماه طی یک نامه‌ای رسمی به دبیر مجمع، اعلام کردیم که چه کسانی تایید صلاحیت شده و چه کسانی تایید صلاحیت نشده‌اند. در این نامه اشاره شده که اسکندری تایید صلاحیت نشده است.

    مدیرکل فدراسیون امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش و جوانان درباره زمان جدید برگزاری انتخابات گفت: براساس اساسنامه، مجمع باید بعد از ۱۵ روز کاری و با حضور دو سوم اعضای مجمع دوباره تشکیل شود.

    فرهادیان در پاسخ به این پرسش که آیا اسکندری در مجمع بعدی به عنوان کاندیدای ریاست حضور خواهد داشت یا خیر؟ گفت: در بحث صلاحیت‌ها، نظر نهادهای نظارتی مدنظر قرار می‌گیرد و اگر آنها نظر بدهند که او می‌تواند در مجمع شرکت کند، مشکلی نخواهد داشت.

    صحبت‌های مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نشان می‌دهد که نظر نهادهای نظارتی حتی یک روز قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی هم قابل اجرا است و همه اعضای مجمع باید به این قانون احترام بگذارند. در واقع نظر نهادهای نظارتی ارجح‌تر از همه نظرات بوده و لازم الاجرا است، اما باید دید که آیا کاندیدای رد صلاحیت شده می‌تواند ۱۵ روز دیگر در انتخابات فدراسیون حضور داشته باشد یا خیر؟

    به گزارش خبرگزاری فارس، با استناد به ماده ۱۳ آیین نامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی کاندیداهای رد صلاحیت شده می‌توانند طی ۲ روز کاری پس از اعلام رسمی اسامی آنها اعتراض خود را به دبیر خانه ستاد کتباً اعلام کنند و دبیرخانه هم طی ۲ روز کاری موظف است تا رسیدگی و پاسخ دهد.

    به نظر می‌رسد اتفاقات روز گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون بولینگ و بیلیارد از سوی هاشم اسکندری با توجه به این که می‌دانست رد صلاحیت شده، تنها برای این بود که برای خود زمان بخرد، بلکه بتواند نظر نهادهای نظارتی را جلب کرده و در انتخابات ۱۵ روز دیگر فدراسیون حضور داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.