حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
اعلام نتایج صحت‌سنجی مدارک داوطلبان انتخابات مجلس تا ۹ روز دیگر
  • شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ساعت: 15:21
  • شناسه : 9188
    4
    با اتمام مرحله پیش‌ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس، مدارک ثبت‌نام کنندگان در اختیار مراجع شش‌گانه‌ای که در قانون مشخص شده، قرار گرفت و این مراجع که هم اکنون در حال بررسی مدارک هستند و تا ۲۳ شهریور فرصت دارند نظر خود را اعلام کنند.
    ارسال توسط : منبع : خبرگذاری فارس
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر ،مرحله پیش ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز‌های ۱۶ تا ۲۲ مرداد به صورت الکترونیکی برگزار شد و ۴۸ هزار و ۸۴۷ متقاضی پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

    با اتمام مرحله پیش‌ثبت‌نام‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، مدارک ثبت‌نام کنندگان در اختیار مراجع شش‌گانه‌ای که در قانون مشخص شده قرار گرفت و این مراجع هم اکنون در حال بررسی مدارک هستند و تا ۲۳ شهریور یعنی ۹ روز دیگر فرصت دارند نظر خود را درباره صحت یا عدم صحت مدارک ارسالی را اعلام کنند.

    مراجع شش‌گانه بررسی مدارک داوطلبان

    براساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، پس از انجام پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات، ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی و نهاد‌های بخش آموزش از جمله وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مدارک متقاضیان را بررسی می‌کنند.

    چه افرادی می‌توانند ثبت نام خود را نهایی کنند

    به گفته وزیر کشور داوطلبانی که مدارک آن‌ها مورد تائید مراجع ۶گانه باشد، می‌توانند در مرحله ثبت نام نهایی شرکت کنند.

    ثبت نام نهایی انتخابات از ۲۷ مهر تا ۳ آبان خواهد بود.

    روند بعد از ثبت نام نهایی

    پس از تایید مدارک داوطلبان توسط نهاد‌های شش گانه، شناسه رهگیری به داوطلبان از طریق پیامکی با سرشماری وزارت کشور ارسال می‌گردد. اگر مدرکی از متقاضی تایید نشد، چنانچه متقاصی معترض باشد، تا ۲۴ ساعت قبل شروع ثبت نام نهایی فرصت اعتراض دارد.

    به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور چنانچه یک متقاضی از مراجع ۶ گانه تاییدیه خود را بگیرد و به تعبیری دیگر همه مدارک او مورد تأیید قرار گیرد، یک پیامک به عنوان کد رهگیری برایش ارسال می‌شود و باید تا ۲۷ مهر ماه منتظر بماند. در این تاریخ با همین کد رهگیری وارد سامانه ستاد انتخابات شده و فرم تفصیلی‌تری را کامل می‌کند تا فرآیند ثبت نام نهایی خودش را نهایی کند.

    بر اساس قانون طی یک ماه ۶ دستگاه فرصت دارند مدارک بارگذاری شده و اطلاعات هویتی داوطلبان را صحت‌سنجی کنند که این فرصت ۲۳ شهریور به پایان می‌رسد.

    عدم دخالت شورای نگهبان تا قبل از ثبت نام نهایی متقاضیان

    به گفته سخنگوی شورای نگهبان برخی از مواردی که قبلا وجود داشت و افراد در مرحله ثبت نام‌ها با آن مواجه می شدند الان به مرحله پیش ثبت نامها  منتقل شده است.

    طحان‌نظیف تاکید می‌کند: مثلا در گذشته فردی ثبت نام می کردد و در بررسی صلاحیت ها مشخص می شد مدرک تحصیلی آن مورد تائید مرجع تخصصی نیست و شورای نگهبان مجبور می شد صلاحیت این فرد را تائید نکند که با قانون جدید دیگر خود مراجع تخصصی این کار را انجام می دهند و شورای نگهبان در این مرحله هیچ دخالتی ندارد.

    وی ادامه می دهد: اگر متقاضی در این مرحله پاسخ مثبتی دریافت کند با خیال راحت تری ثبت نام اصلی را انجام می دهد ولی اگر مدرک آن مورد پذیرش قرار نگرفت می تواند اعتراض کند، یا اینکه در مرحله ثبت نام اصلی شرکت نکند تا مشکلی برایش ایجاد نشود و به عنوان ردصلاحیت شده نباشد.

    امکان تکمیل مدارک تا قبل از مرحله اصلی ثبت نام 

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته که بیش از نود درصد پرونده‌ها بررسی شده و احیاناً اگر فردی نواقصی داشت و نیاز شد، امکان تکمیل مدارک تا قبل از مرحله اصلی ثبت نام وجود دارد و جای نگرانی برای داوطلبان وجود ندارد، چرا که به دنبال آن هستیم که خدمت خوبی به آنها ارائه کنیم.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.