حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
نام‌نویسی ۳۳۶۴ نفر در روز ششم
  • آبان ۲, ۱۴۰۲ ساعت: 16:36
  • شناسه : 9451
    8
    سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با نام‌نویسی ۳۳۶۴ داوطلب در روز ششم ثبت‌نام‌ها، شمار متقاضیان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۴ هزار و ۸۸ نفر رسید.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،محسن اسلامی روز سه شنبه در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان اظهار داشت: تا ساعت ۱۴ امروز با احتساب سه هزار و ۳۶۴ نفری که امروز ثبت نام خود را قطعی کردند، تعداد نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۱۴ هزار و ۸۸ نفر رسید.

    وی به تفاوت امروز ثبت نام کنندگان در مقایسه با روزهای قبل اشاره کرد و ادامه داد: تفاوتی که در روز ششم با روزهای دیگر می‌بینیم این است که یک درصد به جمع داوطلبان خانم اضافه شده است و بدین ترتیب ۸۹ درصد از داوطلبان قطعی را آقایان و ۱۱ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: ترکیب سنی داوطلبان تفاوتی با روزهای قبل نداشته است و بر اساس آخرین اطلاعات این ترکیب ۳۰ تا ۴۰ سال ۲۸ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۶ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۷درصد و ۶۰ تا ۷۵ سال ۹ درصد است.

    اسلامی با اشاره به حوزه‌های انتخابیه پیشرو در ثبت‌نام گفت: این حوزه ها به ترتیب شامل کرج، شهریار، تهران، یزد، مشهد، رباط کریم، ساوجبلاغ، دماوند، اصفهان و کاشان و آران و بیدگل هستند.

    وی بیان داشت: درخصوص ترکیب شغلی نیز همچنان کارمندان در رتبه نخست قرار دارند و افراد بازنشسته، فرهنگی، آزاد، استاد دانشگاه، وکیل، قاضی، نماینده مجلس، پزشک، ‌نظامی و روحانی دیگر ترکیب شغلی را در برمی گیرند.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه فرایند ثبت نام قطعی از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تا فردا روز هفتم چهارشنبه ۳ آبان ادامه دارد، از متقاضیان درخواست کرد که در این رقابت شرکت کنند.

    اسلامی درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: اطلاعیه ستاد انتخابات کشور امروز (دوم آبان ماه) صادر شد و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری، از ۱۴ تا ۲۰ آبان به صورت حضوری و در فرمانداری‌های مراکز استان ها انجام می شود.

    وی اضافه کرد: همکاران من در ستاد انتخابات کشور این آمادگی را دارند که ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری را انجام دهند.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.