حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
حجاب به عنوان مسأله فرهنگی کشور نباید معطل انتخابات بماند
  • آذر ۲۶, ۱۴۰۲ ساعت: 11:12
  • شناسه : 9878
    5
    امروز نباید کسانی که ادعای انقلابی گری دارند مسائل فرهنگی را قائم به تغییرات سیاسی در کشور کرده و مسئله عفاف و حجاب را معطل انتخابات کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگذاری تسنیم
    پ
    پ

    به گزارش خبرشهر،دکتر طهورا نوروزی مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب ضمن بیان این مطلب که لایحه عفاف و حجاب در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید و به شورای نگهبان ارسال شده است، گفت: لایحه عفاف و حجاب به عنوان  یکی از مسائل مهم فرهنگی و نیاز اساسی امروز کشور، متأسفانه در ورطه  سیاست زدگی از سوی برخی افراد قرار گرفته است. این در حالی است که مباحث فرهنگی هیچ ارتباطی با سیاست و به قولی انتخابات نداشته و ندارد.

    وی افزود: چرا با موضوع حجاب سیاسی کاری می کنیم؟ موضوع مهم فرهنگی کشور نیازی به سیاسی کاری ندارد . موضوعات فرهنگی، فرصت برای نظام و انقلاب است. چرا باید به آن نگاه سیاسی داشته باشیم؟

    نوروزی در ادامه با اشاره به ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر دستکاری لایحه عفاف و حجاب  قبل از ارسال به شورای نگهبان گفت: اینکه آیا این اتفاق افتاده است یا خیر باید اشخاص دیگری پاسخگو باشند.

    به گفته مدیر عامل بنیاد عفاف و حجاب، در حال حاضر حجاب به عنوان مسأله فرهنگی کشور نباید معطل انتخابات بماند و جریان های سیاسی در هر سو و با هر گرایش نباید مسائل فرهنگی را در کشور تعیین تکلیف کنند.

    وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسائل فرهنگی مانند نَفَس و هوا در جامعه جریان دارد، گفت: بی تردید این معطل ماندن در عرصه فرهنگ و قائم کردن آن به انتخابات و موضوعات سیاسی کشور، کاملاً با فرامین معظم له مغایرت دارد. رهبر معظم انقلاب همیشه در منویاتشان از فعالان، دولتمردان، نمایندگان ،کارگزاران می خواهند که مسائل فرهنگی را تحت الشعاع سیاست نکنند.

    نوروزی  خاطرنشان کرد: کسانی که چنین نگاهی به مباحث فرهنگی دارند، تیشه به ریشه فرهنگ کشور می زنند. با معطل کردن موضوعات فرهنگی آن هم در زمانه ای که کشور با یک شبیخون فرهنگی آن هم در موضوع حجاب روبروست، چیزی به سبد آرای انتخاباتی اضافه نخواهدکرد. بی شک مواضع سیاسی برخی مسئولان با این عملکرد محقق نخواهد شد و اگر برخی نگاهشان به این موضع گیری ها، کسب سبد آرای انتخاباتی است، راه به جایی نخواهند برد و اگر در این زمینه به دنبال مماشات هستند، در حال حاضر مماشات درمقوله حجاب به نهاد خانواده و کارکردهای آن ضربه خواهد زد.

    مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب با اشاره به این مطلب که نباید در مسائل فرهنگی بازی سیاسی راه بیندازیم، گفت: امروز مسأله فقط  رعایت حجاب  نیست، بلکه خانواده و جایگاه زن تحت الشعاع این حجب و عفت خواهد بود. معضلی به نام بی‌حجابی مانند بیماری است که رفته رفته در کنه جامعه ریشه می‌کند و آن جامعه را از درون می‌پوساند. بنابراین معطلی و بلاتکلیفی در این حوزه قابل قبول نیست.

    به گفته نوروزی دشمن به دنبال این است که مقوله  حجاب را سیاسی کند و برخی با این رفتارها،  همگرا با اهداف دشمن حرکت می کنند و این موضوع را به سیاست گره می زنند. هر جریان سیاسی که در کشور حاکم شود، مسأله  فرهنگ حجاب تحت الشعاع نگرش آن جریان نخواهد بود.

    وی با اشاره به اجرای لایحه عفاف و حجاب در کشور به عنوان مطالبه اکثریت مردم به ویژه جامعه زنان و نگاه قالب فرهنگی و فرصت محور در لایحه عفاف و حجاب گفت:  بدون تردید اجرای لایحه عفاف و حجاب مطالبه مردم است، چون اصل در این لایحه صیانت از خانواده و حفظ حرمت جایگاه زن است.

    مدیر عامل بنیاد عفاف و حجاب ضمن اشاره به تفکر اصلاح طلبان در موضوع حجاب، گفت: دیگرانی که سایر جریانات سیاسی را در موضوعاتی مثل عفاف و حجاب نقد می کنند، نباید خودشان را در این ورطه گرفتار کنند. امروز نباید کسانی که ادعای انقلابی گری دارند مسائل فرهنگی را قائم به  تغییرات سیاسی در کشور کرده  و مسئله عفاف و حجاب را معطل انتخابات کنند.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.