حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • مهر ۱, ۱۴۰۲ ساعت: 10:50
  • شناسه : 9293
    8
    گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
    ارسال توسط : نویسنده : عیسی وحدت جوان منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری خبرشهر، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می شود و قرار است در این هفته گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) بررسی شود که در صورت بررسی این لایحه طبق آیین نامه داخلی مجلس جلسات علنی در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

    همچنین نمایندگان در هفته جاری گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در ماه لایحه تجارت، گزارش شور دوم کمیسیون آموزش در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی و گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را بررسی می کنند.

    لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی ، گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری و گمرکی و بررسی لایحه الحاق برخی مواد به قانون ئتنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۳ از دیگر بر نامه های هفته جاری مجلس خواهد بود.

    گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال، گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور و گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفت.

    ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنها در برابر سوء رفتار وگزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از دیگر بر نامه های هفتگی صحن علنی مجلس خواهد بود.

    همچنین نمایندگان در هفته جاری گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر، گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد طرح تاسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی و گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف انتخابات شورای اسلامی کشور را بررسی می کنند.

    بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها وگزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

    همچنین نمایندگان در هفته جاری گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح اصلاح یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجودر دوره های تحصیلات تکمیلی ، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت را بررسی می کنند.

    گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی و گزارش کمیسیون صنایع در مورد لایحه اصلاح تبصره ۱ ماده ۲ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شور ای اسلامی قرار می گیرد.

    گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیر مجاز افراد از مرزهای کشور، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه های کشور در مورد شهرک‌های صنعتی و تسری آن به شهرک‌های کشاورزی و گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی در مورد طرح قانون استسفاریه ماده ۶ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار این هفته مجلس شور ای اسلامی خواهد بود.

    گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهشی و نوآوری دفاعی، گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی وگزارش کمیسیون حقوقی و قضایی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

    گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری، گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره‌برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای و گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و گزارش رد کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری در مورد طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفت.

    همچنین نمایندگان در هفته جاری قرار است تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بازار ارز، تقاضای دوفوریت در مورد طرح الحاق سه تبصره به بند (ب) ماده (۱) قانون هدفمند سازی یارانه ها و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و تقاضای یک فوریت در مورد لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها را بررسی کنند.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.