حدیث هفته
* امام رضا (علیه السلام) فرمودند:"‏‏مَنْزلَةُ الْفَقیهِ فی‏‎ ‎‏هٰذَا الْوَقْتِ کَمَنْزِلَةِ الانْبِیاءِ فِی بَنی اِسْرائیلَ.‏" ... >>> منزلت وجایگاه "فقیه" در این زمانه همچون منزلت پیامبران در بنی اسرائیل است. عوائد (نراقی) ص186 ...

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
عضویت ایران در بریکس، میخی بر تابوت تحریم‌های یکجانبه آمریکاست
  • شهریور ۴, ۱۴۰۲ ساعت: 23:22
  • شناسه : 9155
    6
    رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رییس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با بیان اینکه بریکس، شانگهای و اوراسیا، اسم رمزهای شکست تحریم هاست، گفت: عضویت ایران در بریکس میخی بر تابوت تحریم های یکجانبه آمریکاست.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
    پ
    پ

    به گزارش خبر سبزواران ،وحید جلال‌زاده با اشاره به موفقیت سیاست خارجی دولت سیزدهم برای عضویت ایران در بریکس اظهار داشت: از ویژگی‌های اصلی نظم نوین جهانی تقویت و گسترش جبهه مقاومت علیه نظام سلطه، افول آمریکا و انتقال دانش و ثروت از غرب به شرق است.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر جبهه مقاومت را صرفاً در جریانات منطقه خلاصه نکنیم و آن را در مرزهای جهانی مورد بررسی قرار دهیم قطعاً پیمان‌هایی مثل بریکس که به دنبال کاهش قدرت آمریکا در حوزه اقتصاد و دلار زدایی و تشکیل جبهه کشورهای مستقل در برابر یک جانبه‌گرایی آمریکا است را می‌توان به گسترش جبهه مقاومت تعمیم داد.

    رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بریکس و شانگهای قطعاً جبهه‌ای در برابر زیاده خواهی‌های نظام سلطه و در راس آن آمریکا است.

    جلال‌زاده با تاکید بر اینکه بریکس، شانگهای، اوراسیا، اسم رمز شکست تحریم‌های غرب است، تصریح کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها در عصر شکل‌گیری هندسه نوین جهانی یعنی دوران ورود به پیمان‌ها، ائتلاف‌هاو اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین المللی و این به معنای پایان یکجانبه‌گرایی است.

    آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از شرکت و سخنرانی در پانزدهمین نشست “بریکس” در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی که با پذیرش عضویت کشورمان در این گروه مهم و قدرتمند بین‌المللی همراه رود، به ایران بازگشت.

    رئیس جمهور در این سفر حدوداً ۱۷ ساعته، همچنین با روسای جمهور چین، برزیل، سنگال، تانزانیا و نخست وزیران هند و بنگلادش نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

    پذیرش عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان منطقه‌ای مهم شانگهای و حالا گروه بریکس، در کنار تعمیق روابط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فعال‌تر کردن همکاری‌ها با سازمان‌ اکو و گسترش و تقویت روابط و همکاری‌ها با کشورهای همسایه، همسو و دوست که افزایش قابل توجه مبادلات تجاری کشورمان را به دنبال داشته، در سایه سیاست خارجی جامع، متوازن و مبتنی بر همگرایی دولت سیزدهم حاصل شده است.

    با ثبت نظرات و نکت های خود با ما همراه باشید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.